انجام 4 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی درخراسان شمالی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی گفت : امسال 4 هزار مورد بازرسی از واحد های صنفی در استان خراسان شمالی انجام شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ فهیمه مهمان‌نواز مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خراسان شمالی گفت : به‌منظور کنترل کیفیت اقلام و حفظ سلامت جامعه از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و مراکز عرضه کالا در سطح بازار خراسان شمالی انجام‌شده است .

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها شامل کنترل دارا بودن علامت استاندارد و واقعی بودن آن ، شیوه نگهداری محصولات ، تاریخ‌مصرف و غیره بوده  است ، افزود : در این مدت۱۶۳ مورد نمونه‌برداری از مراکز عرضه و فروش کالا انجام‌ شده است .

مهمان‌نواز وی تعداد کشفیات کالای غیراستاندارد در سال جاری را ۵۴۲ قلم کالا در استان برشمرد و اظهار کرد: این تعداد شامل ۹ هزار و ۱۹۴ فرآورده است که یا بدون علامت استاندارد و یا با علامت جعلی و کیفیت پایین در بازار عرضه می‌شد.

وی از معرفی متخلفان به مراجع قضایی و تشکیل ۲۰ پرونده در سال جاری در استان خبرداد و گفت : به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد روی کالاها، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ طراحی و راه‌اندازی شده تا نسبت به اصالت و اعتبار نشان استاندارد ملی ایران، اطمینان حاصل شود

وی درادامه افزود : شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج‌شده در پایین علامت استاندارد کالا به این سامانه پیامکی از صحت علامت استاندارد کالای تولید داخل مطمئن شوند.

انتهای پیام/آ

کشف 542 قلم کالای غیر استاندارد در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.