باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سرپناهی امن برای زلزله زدگان؛ ساخت سازه‌هایی مقاوم و سازگار با محیط زیست با فناوری نوین

یکی از شهروندان موفق به طراحی سازه‌ای شده است که سرپناهی مقاوم و سازگار با محیط زیست برای زلزله زدگان محسوب می‌شوند.

به گزارش  خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از نیازهای اصلی امروز مردم زلزله زده استان کرمانشاه سرپناه و کانکس است، یکی از شهروندان کشور موفق به ساخت سازه هایی شده است که در مدت زمانی کم و با مقاوت بسیار بالا ساخته می‌شوند و همانند کانکس عمل می‌کنند.

سازه هایی مقاوم و سازگار با محیط زیست

محمد باقر احدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این کانکس‌های جایگزین گفت: در حال حاضر کارگاه سپاه پاسداران در مناطق زلزله زده در روز ۲۰ کانکس را تولید می‌کند، اما بر اساس ایده و طرح من می‌توان در هر نیم ساعت یک کانکس با مقاومت بسیار بالای  9 متری را ساخت.

وی در خصوص ساختار این کانکس‌ها اظهار کرد: در ساخت این سازه ها از گچ استفاده می‌شود و سقف آن از پلاستیک است  و توجه به این نکته ضروری است که این سازه ها علاوه بر مقاوم بودن با محیط زیست هم سازگار هستند.هرکدام از این سازه ها به مدت چهار سال فعالیت می‌کنند و عایق سرما و گرما هستند.

احدی ادامه داد: برای ساخت این سازه ها  به هزینه بسیار زیادی احتیاج نیست، زیرا این کانکس‌ها با گچ ساخته می‌شوند و اگر در منطقه یک بنا باشد می‌تواتند در هر نیم ساعت یکی از این سازه ها را بسازد و در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به این موضوع که هلال احمر با ساخت این سازه ها موافقت کرده است، تصریح کرد: با رئیس هلال احمر شهر ری صحبت کردیم و وی موافقت خود را برای ساخت این سازه ها به ما اعلام کرده  و قرار است همراه با یکسری اصلاحات و اضافه کردن چند مورد به آن در روز‌های آتی ارسال کانکس‌ها  قطع شود و این سازه ها جایگزین آنها در مناطق زلزله زده شوند.

احدی یادآور شد: موضوعی که در حال حاضر برای مردم زلزله زده اهمیت بسیار زیادی دارد، امنیت است این سازه ها حتی در برابر زلزله‌هایی با ریشتر بسیار بالا هم مقاوم هستند و تخریب نخواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.