چگونه هنگام خرید از شناسه‌دار بودن (رجیستری) تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنیم؟ + فیلم

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا با حضور در برنامه تیتر امشب درباره چگونگی روند اطمینان از شناسه‌دار بودن (رجیستری) تلفن همراه توضیح داد.

چگونه هنگام خرید از شناسه‌دار شدن (رجیستری) تلفن همراه خود اطمینان کنیم؟ + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شب گذشته با حضور در برنامه تیتر امشب اعلام کرد که مرحله اصلی طرح شناسه دار کردن تلفن همراه (رجیستری) با ثبت گوشی ها و تبلت های اپل شروع می شود و تا یکی دو ماه دیگر بقیه برندهای گوشی و تبلت هم مشمول طرح خواهند شد.

در این برنامه، دهقانی نسب، مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و فلاح جوشقانی در مورد اجرایی شدن فاز دوم طرح شناسه دار کردن (رجیستری) تلفن همراه توضیحاتی ارائه دادند.

دهقانی نسب، مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: خریداران گوشی همراه باید کدشناسایی 15 رقمی گوشی ای را که می خواهند بخرند با شماره گیری کد دستوری #7777* به سامانه شناسه دار کردن گوشی (رجیستری) ارسال کنند. بعد از آن پیامکی به آنها ارسال خواهد شد که محتوای آن یا گوشی را تایید می کند یا نمی کند، اگر تایید کند می توانند بقیه مراحل را هم انجام دهند و گوشی را فعال سازی کنند، اما اگر پیامی گرفتند مبنی بر این که این گوشی ثبت نشده است نباید آن را بخرند چون آن گوشی قاچاق است و بعد از 30 روز غیر فعال خواهد شد.

وی افزود: فروشنده و خریداران گوشی حتما باید کد گوشی را روی فاکتور بنویسند و فاکتور فروش تلفن هم باید ممهور به مهر فروشگاه شود. کد فعال سازی گوشی هم در اختیار فروشندگان گذاشته شده است و خریداران بعد از تایید اصالت گوشی یا تبلت باید آن را از فروشنده بگیرند.

در ادامه می توانید ویدئوی کامل از چگونگی روند اطمینان از شناسه‌دار بودن (رجیستری) تلفن همراه خود و همچنین فعال سازی گوشی خریداری شده، مشاهده کنید.

انتهای پیام/

آموزش تصویری خرید گوشی در طرح رجیستری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
goli
۰۳:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
Error538 میده چرا موقع رجیستری؟
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ دستاران
۱۹:۵۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
گوشی هایی که دو سمیکارته هستند کافیه با یکی از سیمکارت ها کد شناسایی ۱۵ رقمی را استعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
با تشکر . برای گوشی های دو سیم کارته یعنی باید دوباره کد فعال سازی با شماره سیم کارت زد؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
عالیی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
بتشکر .مطالب خوب واموزنده اتون .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ دستاران
۰۰:۵۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
از اطلاعات دقیق و سودمند شما تشکر میکنم موفق و پاینده باشید
آخرین اخبار