فهرست نهایی نامزدهای «چهره سال» مجله تایم اعلام شد+ تصاویر

مجله تایم فهرست نهایی نامزد‌های عنوان «چهره سال» ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مجله تایم، فهرست 10 نامزد نهایی کسب عنوان "چهره سال 2017" از سوی مجله تایم اعلام شد. عنوان "چهره سال" مجله تایم به چهره یا گروهی تعلق می گیرد که در یک سال گذشته بیشترین توجه مثبت یا منفی رسانه ها را به خود معطوف کرده باشد.

10 نامزد نهایی کسب عنوان چهره سال مجله تایم به این قرار است:

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • جف بیزوس، مدیرعامل و موسس شرکت آمازون. وی ثروتمندترین مرد جهان در سال جاری میلادی شد و همچنان در پی گسترش کسب و کار خود در سراسر جهان است.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • جنبش "دریمرز"، مهاجران غیرقانونی آمریکا که در زمان کودکی با پدر و مادر خود به این کشور آمدند و با روی کار آمدن دولت ترامپ آینده مبهمی پیش رو دارند.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • پتی جنکینز، کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی. او به دلیل کارگردانی فیلم "زن شگفت انگیز" در سال 2017 معروف شد. جنکینز نخستین کارگردان زنی است که فیلم وی در هفته اول اکران بیش از 100 میلیون دلار فروش داشت.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی. او فردی است که تهدید آغاز یک جنگ هسته ای را در اذهان آمریکایی ها پررنگ کرده است. وی با تداوم انجام آزمایش های موشکی و هسته ای در یک سال اخیر و تهدید مکرر ترامپ و دولت آمریکا یکی از خبرسازترین چهره های سال بود.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • کالین کپرنیک، بازیکن فوتبال آمریکایی در لیگ ملی فوتبال آمریکا. او در شبکه‌های اجتماعی برای مبارزه با «تبعیض نژادی» فعالیت می‌کند و می‌گوید این موضوع برایش بسیار مهم‌تر از فوتبال است. وی جنبشی را برای مبارزه با نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا آغاز کرد. در یک سال گذشته وی در اقدامی اعتراضی در زمان اجرای سرود ملی آمریکا مانند سایر بازیکنان نایستاد و زانو زد. در یک جنبش اعتراضی بسیاری از بازیکنان لیگ فوتبال آمریکا نیز به تبعیت از وی در زمان اجرای سرود ملی زانو زدند.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • جنبش "هشتگ من هم همینطور"، موسوم به صدای صدها هزار زن در جهان در خصوص آزار و اذیت جنسی.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • رابرت مولر، سیاستمدار آمریکایی و مدیر اجرایی اف بی آی.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان. پسر 32 ساله پادشاه عربستان که اخیرا برای در دست گرفتن قدرت به سرکوب گسترده تاجران و شاهزادگان خاندان آل سعود دست زده است.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا. وی در سال 2016 از سوی مجله تایم به عنوان چهره سال معرفی شد. وی یک سال از دوره ریاست جمهوری خود را در کاخ سفید سپری کرده و بسیاری از سیاست های اجرایی دولت اوباما را، از قانون اوباماکر گرفته تا اصلاحات مالیاتی و سیاست های مهاجرتی، کنار گذاشته است.

فهرست نهایی نامزدهای عنوان

  • شی جین پینگ، رئیس جمهور چین. وی در سال جاری برای یک دوره پنج ساله دیگر نیز به عنوان رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین در قدرت ابقاء شد.

چهره سال 2017 صبح چهارشنبه راس ساعت 7 از سوی مجله تایم اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار