اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر با احداث کارخانه قند در نهاوند

فرماندار نهاوند گفت: کارخانه تولید قند در نهاوند احداث می‌شود که با احداث این کارخانه برای بیش از دو هزار نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

اشتغالزایی  بیش از دوهزار نفر با احداث کارخانه قندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کریم حمیدوند فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه هم اکنون  چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت چغندرقند اختصاص یافته است افزود: از این میزان سطح زیرکشت 250 هزار تن چغندرقند برداشت می‌شود.

 وی ادامه داد: بعد از سفرمعاون وزیر جهاد کشاورزی به نهاوند و با درخواستی که برای حل مشکلات چغندرکاران نهاوند مبنی بر احداث کارخانه قند نهاوند از وی داشتیم، موافت‌نامه اصولی برای احداث این کارخانه در شهرستان نهاوند صادر شد.

 حمیدوند خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استاندار همدان و با توجه به وسعت و توسعه کشت چغندرقند در شهرستان نهاوند مقرر شد که یک کارخانه قند در شهرستان نهاوند احداث شود.

 وی با اشاره به این‌که شهرستان نهاوند در کشت چغندر جایگاه نخست استان را دارد و هرساله چغندر کاران برای فروش این محصول با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و نارضایتی آن‌ها را به همراه داشته است، بیان کرد: احداث‌ کارخانه قند در نهاوند می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی، توسعه کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان تأثیرگذار باشد.

 فرماندار نهاوند اظهار داشت: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده مقرر شد این کارخانه در منطقه خزل نهاوند احداث شود تا چغندرقند کاران شهرستان‌های اسدآباد و تویسرکان نیز از وجود این کارخانه بهره‌مند شوند.

 این مسئول اضافه کرد: کارخانه قند به عنوان یک صنعت پایه می‌تواند صنایع جانبی را نیز به همراه داشته باشد که در صورت ایجاد این کارخانه برای بیش از دو هزار نفر از ساکنین منطقه شغل ایجاد می‌شود.

 وی یادآورشد: برای احداث این کارخانه سه سرمایه‌گذار متقاضی شده‌اند که طی روزهای آینده و بعد از بررسی شرایط و وضعیت متقاضیان سرمایه‌گذار نهایی مشخص می‌شود.

 حمیدوند افزود: موافقت با احداث کارخانه قند در نهاوند نتیجه پیگیری‌های مسئولان شهرستان و استان است که امیدورایم با احداث این کارخانه مشکلات چغندرکاران نهاوند نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/ج

احداث کارخانه قند در نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
خدا قوت تشکر امیدوارم مشکلات مردم نهاوند رفع شه