پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران برای گردش پایان هفته؛

پایان هفته‌ای شاد و مفرح را در پارک جنگلی یاس سپری کنید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان پارک جنگلی یاس است که در اتوبان بابایی و نرسيده به خيابان استخر در شمال شرق تهران قرار دارد. این پارک جنگلی در دو قسمت شمالی (منطقه 1) و جنوبی (منطقه 4) واقع شده است و با وسعت ۱۴۰۰ هکتار بزرگترین پارک جنگلی شهر تهران به شمار می رود.

پایان هفته‌ای خوش در بزرگترین پارک جنگلی پایتخت

احداث پارک جنگلی یاس در هفدهم اسفند سال ۱۳۹۳ در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و با تلاش مستمر و فعالیت شبانه روزی بیش از 2 هزار نیروی کارشناس و کارگر، سرانجام در سيزدهم فروردين ماه سال ۹۴ به بهره برداری رسید.

 


تشریح فضای پارک جنگلی یاس و پوشش گیاهی آن

بوستان جنگلی یاس پوشش گیاهی متنوعی دارد و از آن جمله می توان به وجود درختانی چون کاج، سرو نقره ای، داغ داغان، اقاقیا، زبان گنجشک و همچنین انواع درختچه های تزئینی و زینتی اشاره کرد.

بوستان جنگلی یاس، دارای ورودی های متعدد است که اصلی ترین ورودی آن از اتوبان بابایی است و مکان تفریحی مناسبی در پایان هفته پاییزی خواهد بود.

پایان هفته‌ای خوش در بزرگترین پارک جنگلی پایتخت

امکانات رفاهی بوستان جنگلی یاس

از جمله امکانات رفاهی بوستان جنگلی یاس می توان به وجود 9 باب زمین بازی برای کودکان، 6 زمین بازی برای بزرگسالان و همچنین وجود یک دریاچه کوچک در محوطه بوستان اشاره کرد.

از دیگر تجهیزات رفاهی که در بوستان جنگلی یاس فراهم شده است وجود ۱۱۰آلاچیق ، دو هزار دستگاه صندلی پارکی، هزار سطل زباله، ۲۰۰ دستگاه باربیکیو، چندین واحد نمازخانه‌ به صورت جداگانه برای بانوان و آقایان، ۱۵ منبع آب شرب، ۲۰۰ سرویس بهداشتی، ۱۴ پارکینگ خودرو با گنجایش بیش از 3 هزار دستگاه خودرو و دیگر امکاناتی هستند که می توان آن ها را جزء یک تفریح ناب برای آخر هفته نام برد.

 پایان هفته‌ای خوش در بزرگترین پارک جنگلی پایتخت


توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به بوستان جنگلی یاس

پارک یاس از خیابان استقلال در اتوبان بابایی آغاز می شود و تا لشگرک ادامه می یابد. بهترین راه برای رفتن به این پارک جنگلی استفاده از خودروی شخصی است و جاده های آسفالت آن مناسب برای یک رانندگی آسان و بی دغدغه است که پس از ورود به این پارک جنگلی می توانید اتومبیل خود را در یکی از چند پارکینگی که برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است، پارک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام، الان به خاطر کرونا تعطیل کردند، آخه کرونا که توی فضای باز و وسیع این بوستان منتقل نمی‌شود.
مترو ها شلوغ و مملو از جمعیت و فروشندگانی که در مترو ها دست فروشی می‌کنند البته کرونا تو مترو نیست! ولی پارک های جنگلی تهران را بسته اند برای اینکه بری پارک کرونا میگیری!!
آخرین اخبار