صفاتاج درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارشناسان کاخ سفید و دیگر مراکز مطالعاتی آمریکا نتوانستند ترامپ را مهار‌ کنند

کارشناس مسائل فلسطین گفت: نه تنها فلسطینی‌ها و اعراب بلکه کلیه مسلمانان جهان نسبت به این اقدام ساکت نخواهند نشست.

تنها چیزی که از ترامپ میتوان پیش بینی کردغیرقابل پیش بینی بودن استمجید صفاتاج کارشناس مسائل فلسطین در گفت و گو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سخنان شب گذشته ترامپ مبنی بر قطعی شدن انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت‌المقدس اظهار کرد: قطعا این بار واکنش از نوع واکنش‌های گذشته نیست، اینکه چند نفر از بین بروند و انتفاضه‌ای شکل بگیرد و قضیه تمام شود؛ نه تنها فلسطینی‌ها و اعراب بلکه کلیه مسلمانان جهان و حتی آ‌زادی‌خواهان نسبت به این اقدام ساکت نخواهند نشست وآمریکا طبیعتا باید تبعات آن را بپذیرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد کارشناسان کاخ سفید وهمچنین دیگر مراکز مطالعاتی آمریکا در این قضیه نتوانستند ترامپ را مهار‌ کنند.

صفاتاج با اشاره به اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس در سال1995 به تصویب کنگره آمریکا رسیده، ولی به دلیل تبعات احتمالی اجرای آن هر شش ماه یکبار به تعویق انداخته شده است، ادامه داد: اگر آقای ترامپ می‌خواست براساس یک ارزیابی دقیق ومبتنی برعقلانیت سیاسی اقدامی انجام دهد، وی نیز باید این قانون را به تعویق می‌انداخت، ولی از روی لج و لجباری و اینکه چون در تبلیغات انتخاباتی قول داده، چنین کاری را انجام داد که قطعا واکنش سختی را در پیش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شهر قدس به دلیل اهمیت و قداستی که دارد همواره نقطه اشتراک گروه‌های مقاومت فلسطینی و همچنین کشورهای اسلامی بوده است.

کارشناس مسائل فلسطین در پایان خاطرنشان کرد: همه جریان‌های مقاومت فلسطین اعم از ملی‌گراها و اسلام‌گراها و همه کشورهای منطقه اعم از کشورهایی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند، مانند ترکیه و کشورهای عربی مثل اردن و مصر و آنهایی که رابطه ندارند با انتقال پایتخت مخالفت صریح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار