زیگمار گابریل: انزوای جهانی آمریکا در دولت‌های آینده این کشور نیز ادامه خواهد یافت

وزیر امور خارجه آلمان در یک سخنرانی نسبت به عقب‌گرد آمریکا در جامعه جهانی اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان از اروپا درخواست کرد منافع خود را تعریف و از آن‌ها دفاع کنند. وی همچنین گفت پس‌رفت واشنگتن در سطح جهانی حتی پس از پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ادامه خواهد یافت.

گابریل گفت: «تغییر نقش آمریکا به عنوان ضامن پیشبرد گروهی سیاست‌های غرب، با تغییر نظم جهانی در حال سرعت گرفتن است و پیامدهای مستقیمی برای منافع آلمان و اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت.»

وی گفت: دولت کنونی آمریکا از روابط نزدیک سنتی خود با اتحادیه اروپا «فاصله بسیاری» گرفته است و اکنون به جای متحد، «رقیب سیاسی» محسوب می‌شود.

وی همچنین از اتحادیه اروپا درخواست کرد به جای عقب نشینی و صبر، کنترل شرایط را به دست بگیرند. وی هشدار داد: «پس‌رفت آمریکا به یک رئیس جمهور منتهی نمی‌شود. شرایط کنونی در انتخابات آینده آمریکا نیز تغییر نخواهد کرد.»

وزیر خارجه آلمان افزود: «به همین دلیل است که آلمان و اتحادیه اروپا باید با توجه به این شرایط بیش از پیش فعالیت کنند. اگر بخواهم واضح بگویم، این خطری است که ما را مجبور به نشان دادن عکس العمل می‌کند. ما نباید صبر کنیم تا ببینیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت؛ زیرا که ما تاثیری بر آن نخواهیم گذاشت.»

وی در ادامه سخنان خود گفت: «تنها زمانی که اتحادیه اروپا منافع، پروژه‌ها و قدرت خود را تعریف کند، می‌تواند به بقای خود ادامه دهد.»

گابریل همچنین گفت انتخاب امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهور فرانسه اتفاقی بسیار میمون بوده است زیرا وی افول اتحادیه اروپا را درک کرده و ایده‌هایی برای اصلاح آن در نظر دارد.

راهیابی ترامپ به کاخ سفید به اعتماد میان آمریکا و اروپا ضربه زده است. اکنون تنها 43 درصد از شهروندان آلمانی واشنگتن را به عنوان مهم‌ترین شریک خارجی برلین می‌دانند. این در حالی است که در سال گذشته میلادی، نظرسنجی‌ها در آلمان نشان می‌داد 60 درصد شهروندان این کشور، آمریکا را به عنوان متحد اصلی کشورشان قلمداد می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار