صادرات کالا ازاستان مرکزی به ۷۱ کشور/ واردات از ۵۶ کشور

مدیر کل گمرکات استان مرکزی ازصادرات کالا ازاستان مرکزی به ۷۱ کشور خبرداد.

میر اشرفی مدیر کل گمرکات استان مرکزی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از صادر شدن کالا از استان مرکزی به ۷۱ کشور خبر داد و گفت: همچنین در شرایط فعلی صادرات لبنیات از استان به کشور‌های قطر و عراق داریم.

میر اشرفی گفت:در ۸ ماه گذشته ۶۳۳ میلیون دلار صادرات داشته ایم که عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های نفتی و پتروشیمی و شمش آلومینیوم وهمچنین فراورده‌هایی که در بخش کشاورزی تولید شده است میباشد که با رشد ۵۴ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث واردات هم از ۵۶ کشور کالا وارد استان شده است اضافه کرد: همچنین در ۸ ماه گذشته ۲۳۴ میلیون دلار کالا‌های وارداتی به استان داشته ایم که عمده واردات کالا به استان مربوط به مواد اولیه تولید ماشین آلات میباشد که در این رابطه با رشد ۳۴ درصی همراه بوده است.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی به درآمد‌های گمرکی هم اشاره کرد و گفت:در بحث درآمد‌های گمرکی ۳۶ میلیارد تومان حقوق گمرکی در ۸ ماه گذشته انجام شده است و همچنین در این راست ۶۸ میلیارد تومان ارزش افزوده وصول شده است.

وی بیان کرد: در کل کشورهم ۲۸ میلیارد دلار صادر شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱.۲ دهم درصد کاهش داشته و در همین مدت ۲۳ میلیون تن کالا به ارزش ۳۲ میلیارد دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام / ج

طرف‌های متنوع خارجی گمرک استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.