زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصابت موشک به ابوظبی، جهان را متوجه قدرت مردم یمن کرد

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: رسانه‌های عربستانی به محض بروز اولین نشانه‌های اختلاف آتش تنش ها را شعله ورکردند.

اصابت موشک به ابوظبی، جهان را متوجه قدرت مردم یمن کرداصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اختلافات انصارالله با علی عبدالله صالح رییس جمهور اسبق یمن قبل از کشته شدن، اظهار کرد: با وجود گذشت نزدیک به 3 سال از تجاوز رژیم آل‌سعود و ائتلاف عربی به ملت یمن، انسجام و وحدت بین گروه‌ها و طوایف یمنی بیشتر شد، به گونه‌ای که گروه‌های ملی‌گرا همانند حزب کنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح رییس جمهور اسبق این کشوز در کنار گروه‌های مقاومت و انصارالله قرارگرفت که این امر موجب وحدت جبهه یمن در برابر تجاوزات رژیم آل سعود شد.

وی گفت: بروز برخی از شایعات مربوط به در اختیار گذاشتن محل استقرار نیروهای مقاومت یمنی به ائتلاف سعودی توسط طارق محمد صالح فرمانده گروهی از رزمندگان و ارتش، موجب بروز اختلاف بین انصارالله و حزب کنگره ملی شد.

کارشناس مسایل غرب آسیا با بیان اینکه انصارلله احساس می‌کرد شاید تبانی و فتنه جدیدی در راه باشد و علی عبدالله صالح به سمت عربستان گرایش پیدا کرده، ادامه داد: انصارالله برای نشاندن عزم و اراده خود برای ادامه مقاومت و تدوام مبارزه با ائتلاف عربی موشکی به سمت شهر امیرنشین ابوظبی مرکز سیاسی امارات که تاسیسات هسته‌ای در حال ساخت در آن وجود دارد پرتاپ کرد.

زارعی با بیان اینکه موشک شلیک‌شده از نوع دور برد و کروز بالدار بوده که پس از طی 1600 کیلوتر به هدف اصابت کرده، گفت: این مسله، جهان را متوجه قدرت و تداوم مقاومت ملت یمن کرد.

وی گفت: به تدریج و با ایستادگی انصارالله، این گروه موفق به دستگیری و ضربه زدن به عناصر اصلی این تنش و درگیری‌ها شد.

کارشناس مسایل غرب آسیا گفت:علی عبدالله صالح با بیان اینکه همچنان در کنار انصارالله در برابر دشمن خواهیم جنگید، موجب فروکش کردن اختلافات شد.

زارعی با اشاره به اینکه ائتلاف عربی عامل اصلی تنش بین انصارالله و علی عبدالله صالح بود، ادامه داد: رسانه‌های عربستان به محض بروز اولین نشانه‌های اختلاف دستور گرفتند که انصارالله را به عنوان شبه نظامیان ایران مورد حمله قرار داده و از علی عبدالله صالح به عنوان متحد و همسو با عربستان حمایت کنند و بر آتش اختلافات بیافزایند.

کارشناس مسایل غرب آسیا در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای اماراتی به عنوان بخشی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان نقشی پررنگ در ایجاد این اختلاف و حمایت از برخی گروه‌ها در یمن را برعهده داشتتند که همین امر موجب کشته شدن علی عبدالله صالح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
افرین به مردم یمن
آخرین اخبار