ریس گروه تحقیقاتی الماس؛

قیمت بومی‌سازی دستگاه انتقال درخت یک دهم مشابه خارجی است

سازنده بخش مکانیکی دستگاه انتقال درخت گفت: قیمت بومی‌سازی دستگاه انتقال درخت یک دهم مشابه خارجی است.

قیمت بومی‌سازی دستگاه انتقال درخت یک دهم مشابه خارجی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجیدایلاتی خامنه رئیس گروه تحقیقاتی الماس، بعد از ظهر امروز در نشست خبری معرفی دستگاه اتوماتیک انتقال درخت و درختچه اظهار کرد: شرکت تحقیقاتی الماس در راستای منویات مقام معظم رهبری سعی کرده در رسیدن به آخرین دستاوردهای تکنولوژی اقدام به بومی‌سازی کند.

وی با بیان اینکه اعضای تیم متشکل از فارغ‌التحصیلان نخبه دانشگاهی هستند،گفت: تیم تحقیقاتی با هدف اجرایی‌سازی ایده‌ها از کاغذ به تولید تبدیل شده و تا این لحظه دستاوردهای زیادی از جمله بومی‌سازی دستگاه انتقال درخت و درختچه کسب کرده است.

طراح بخش مکانیکی دستگاه انتقال درخت و درختچه خاطرنشان کرد: با تحقیقات و بررسی به این نتیجه رسیدیم که مشابه دستگاه در خارج وجود داشت که ایران برای واردات آن مبلغ ۵ میلیارد تومان هزینه می‌کردند که تهران، البرز و گرگان از جمله خریداران بودند.

وی با اشاره به ساخت نمونه آزمایشگاهی دستگاه انتقال درخت و درختچه توسط تیم تحقیقاتی الماس ابراز کرد: این شرکت دهانه انتقال که بخش اصلی دستگاه است را بومی‌سازی کرده و می‌تواند ریشه درخت را با وارد کردن داده‌ها و بسته به نوع درخت جدا کرده و به جای دیگری انتقال داد.

ایلاتی خامنه افزود:در این انتقال ریشه درخت محاسبه و ریشه به همراه خاک جابه‌جا شده و در این انتقال هیچ برخوردی با هوا نخواهد داشت.

وی متذکر شد: این طراحی یک اختراع نبوده بلکه بومی‌سازی یک دستگاه خارجی است که البته با این بومی‌سازی از خروج ارز از کشور نیز به صورت چشمگیر جلوگیری می‌شود.

ریس گروه تحقیقاتی الماس، با تاکید به اینکه قیمت تمام شده و تولید بومی دستگاه تقریباً یک دهم قیمت وارداتی آن است، گفت: طبق پیش‌بینی صورت گرفته با تولید انبوه دستگاه اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۶۰ نفر ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اشتغال‌زایی با محیط زیست برابر بوده و این طرح به صورت پایلوت در حال اجراست.

انتهای پیام/خ

 ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر با ساخت دستگاه انتقال درخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار