مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان سمنان:

راهیابی 7 قصه‌گو به مرحله نهایی جشنواره قصه‌گویی

هفت قصه‌گو از حوزه پنج کشوری به مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان سمنان گفت : 41 قصه‌گوی برگزیده استان‌های حوزه پنج بیســتمین جشــنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سمنان با یکدیگر رقابت کردند.


وی افزود: در ابتدا قرار بود این جشنواره در حوزه پنج، 6 برگزیده داشته باشد؛ اما درنهایت با توجه به سطح بالای کار قصه‌گویان و سخت شدن داوری، داوران به این نتیجه رسیدند که هفت برگزیده این جشنواره را به مرحله نهایی این جشنواره بین‌المللی در تهران بفرستند.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان  گفت : داوران برجســته این جشنواره، در پایان، هفت برگزیــده را به دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تهران معرفی کردند.


جمال با بیان اینکه 41 قصه‌گوی حاضر در این جشــنواره قصه‌گویی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شــمالی، تهران، خراسان رضوی، ســمنان و البــرز از دوازدهم آذرماه امسال در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سمنان باهم رقابت کردند گفت: محمد سیمزاری، حسن دولت‌آبادی و مجید قناد به‌عنوان چهره‌های شاخص کشــور، قصه‌گویی شرکت‌کنندگان در ایــن جشــنواره را داوری کردنــد.


وی با اشاره به ترکیب شرکت‌کنندگان در این جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت : در رقابت‌های حوزه پنج کشوری، 28 قصه‌گو در بخش کانونی، 7 قصه‌گو در بخش آزاد و 6 قصه‌گو نیز در بخش رضوی باهم رقابت کردند.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، با بیان اینکه بیشتر مطالب و آیه‌هــای کتاب وحی ما مسلمانان به‌وسیله قصه و داستان بیان‌شده است؛ بر ضرورت بهره‌گیری قصه‌گویان از قصص قرآنی تأکید کرد.


جمال قصه‌گویی را یکی از مهم‌ترین ابزارهای تربیتی عنوان و تصریح کرد: امروز همه مسئولان کشور باید به موضوع قصه‌گویی و ترویج آن برای تربیت بهتر فرزندان این مرزوبوم کمک کنند.


انتهای پیام / ه

 

 جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ایران در حوزه پنج کشوری در سمنان خاتمه یافت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.