مراسم عمامه‌گذاری طلاب در شیراز برگزار شد

همزمان با شب میلاد پیامبر (ص) مراسم عمامه‌گذاری ۵۲ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همزمان با سالروز میلاد سراسر نور پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه‌های علمیه شیراز با حضور آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در حوزه علمیه مولی الموحدین شیراز برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عمامه گذاری و ملبس شدن نوعی شناسنامه دار شدن است گفت: پوشش این لباس از سیره پیامبر اسلام است و در واقع هویت روحانیت است.

آیت الله خاتمی افزود: این لباس نماد تبلیغ دین است و انتظار می‌رود طلابی که تازه این لباس را به تن می‌کنند با جدیت و حساسیت شان آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هر لحظه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند، اظهار داشت: متاسفانه بعضی از کشور‌های به ظاهر مسلمان مانند عربستان با همراهی دشمنان قسم خورده از جمله اسرائیل و آمریکا به ریشه‌های نظام اسلامی در دنیا ضربه می‌زنند، ولی نمی‌دانند که کار به جایی نمی‌برند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت سخنان طلاب در روشنگری مردم اشاره کرد و بیان کرد: ترویج فرهنگ ناب اسلامی و آگاه سازی مردم در برابر توطئه‌های دشمن و تقویت ظرفیت‌های کشور از جمله وظایف مهم طلاب است.

در این مراسم ۵۲ نفر از طلاب شهر شیراز به دست آیت‌الله خاتمی، آیت الله ایمانی نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ملبس به لباس روحانیت شدند.
انتهای پیام/ر

مراسم عمامه گذاری طلاب در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار