اشتغالزایی در خوزستان در گرو انتقال سپرده های پتروشیمی به بانک های استان

نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال در استان را در گرو انتقال سپرده های پتروشیمی به بانک های خوزستان دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی گلمرادی، نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنها در شرایطی می توانیم بخش خصوصی را در این شهرستان فعال و اشتغالزایی مناسب فراهم کنیم که صنایع پتروشیمی سپرده های خود را به بانک های استان انتقال دهند.

وی اذعان داشت: امروز مشکل اساسی کشور، معضل بیکاری است و جوانان ما در اقصی نقاط کشور به رغم توانمندی های خوبی که دارند، بیکار هستند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.

گلمرادی تصریح کرد: ظرفیت جوانان این شهرستان به عنوان سرمایه های کشور در حال هدر رفتن است و از طرفی کشور نیز از این ظرفیت عظیم بی بهره مانده که در نهایت این وضعیت کشور را با چالش مواجه کرده است.

نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد اشتغالزایی در ادامه افزود: امروز در جلسه شورای اشتغال با رویکردی متفاوت نسبت به بحث اشتغال با هم اندیشی، مصوباتی حاصل شد که در نتیجه آن صنایع پتروشیمی را با داشتن سرمایه های عظیم ملزم به متعهد بودن به مسولیت های اجتماعی خود کردیم تا در سرمایه گذاری های انجام شده و بکارگیری نیروی های خود تجدید نظری داشته باشند.

وی در ادامه بر ضرورت انتقال سپرده های صنایع پتروشیمی در بانک های استان خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: صنایع پتروشیمی با در اختیار گرفتن زیرساخت های این منطقه می توانند به درآمدزایی های کلانی دست پیدا کنند و سپرده های خود را به بانک های استان خوزستان انتقال دهند.

علی گلمرادی در ادامه گفت: این صنایع در راستای مسولیت های اجتماعی خود ملزم به تهیه تجهیزات و تدارکات برای منطقه اند، چرا که مردم این منطقه در کنار آلودگی های بالای موجود ناشی از فعالیت های صنعتی، حق بهره بردن از مزایای صنایع را نیز دارند.

وی از دلایل اصلی مشکل اشتغالزایی و آمار بالای بیکاری در شهرستان ماهشهر گفت و بیان داشت: به دلیل بی تعهدی برخی از مسوولان و در اختیار قراردادن سهم اشتغال به افراد غیربومی مردم این منطقه از اشتغال موجود بی بهره مانده اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تشکیل کارگروه تخصصی اشتغال در شهرستان بندرماهشهر خبر داد و اذعان کرد: بزودی به دنبال تصویب ماده 47 برنامه ششم توسعه کارگروهی متشکل از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی، فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس و دیگر مسوولان مربوطه با هدف بررسی موانع جذب نیروهای بومی در صنایع پتروشیمی تشکیل می شود که بتوان با استناد بر ماده 47 از حقوق جوانان این منطقه صیانت کرده و در استخدامی ها در صنایع 100 درصد جذب از نیرو های بومی صورت گیرد به جز در مواردی که تخصص مورد نیاز در منطقه وجود نداشته باشد.

گلمرادی گفت: مشکل بیکاری به خودی خود بر تمام مسائل کشور از جمله فرهنگ و موضوعات اجتماعی تاثیر گذار است لذا باید برای حل آن اهتمام ویژه کرد.

انتهای پیام/گ

حل مشکل بیکاری با انتقال سپرده های صنایع پتروشیمی به بانک های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.