مقام آمریکایی: ترامپ امروز قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت

یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ امروز در سخنرانی خود، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، در جلسه ای که مقامات دولت آمریکا با خبرنگاران برگزار کردند، یک مسئول ارشد آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ امروز چهارشنبه ساعت یک بعدازظهر به وقت واشنگتن (18 به وقت گرینویچ) از کاخ سفید صحبت خواهد کرد تا اعلام کند دولتش قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، همچنین اعلام کرد ترامپ در تصمیم خود بر دو مسأله متمرکز شده است؛ نخست جایگاه تاریخی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برای ملت یهود در طول هزاران سال و دوم اینکه قدس مکان استقرار رژیم صهیونیستی است و بیشتر وزارتخانه ها از زمان برپایی این رژیم در سال 1948 در این منطقه مستقر هستند.

این مسئول آمریکایی همچنین اعلام کرد ترامپ یادداشتی را به امضا خواهد رساند که سفارت آمریکا در حال حاضر در تل آویو باقی بماند؛ اما از وزارت خارجه خواهد خواست تا آغاز انتقال سفارت را به قدس کلید بزند؛ مسأله ای که طبق اعلام این مقام آمریکایی ممکن است سه تا 4 سال به طول بیانجامد.

این مقام آمریکایی همچنین از اعلام اینکه آیا ساختمان سفارت جدید آمریکا در قدس شرقی خواهد بود یا غربی، خودداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
آخرین اخبار