سلیمی‌ مطرح کرد؛

اقتصاد سلامت و تعرفه؛ مهم‌ترین چالش پزشکان/ وضعیت بیهوشی ایران از حد متوسط دنیا بالاتر است

رئیس کنگره‌ مراقبت‌های ویژه و مدیریت درد اقتصاد سلامت و تعرفه را مهم‌ترین چالش پزشکان دانست.

اقتصاد سلامت و تعرفه؛ مهم‌ترین چالش پزشکان/ وضعیت بیهوشی ایران از حد متوسط دنیا بالاتر استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا‌ سلیمی‌ رئیس سیزدهمین کنگره‌ بین‌المللی‌ آنستزیولوژی‌، مراقبت‌های ویژه و مدیریت درد گفت: بیش از پنج میلیارد نفر در دنیا از خدمات متخصصان‌ بیهوشی‌ و جراحان بهره‌مند می‌شوند که برخی  افراد نیز مطمئناً‌ از این خدمات محروم هستند و حدود سه میلیون نفر متخصص بیهوشی، زنان و متخصص عمومی‌ در دنیا کم داریم‌ اما به جر‌أت می‌توان گفت وضعیت‌ بیهوشی ایران از حد متوسط‌ دنیا بالاتر‌ است و در منطقه سرآمد هستیم‌.

وی اظهار کرد: اقتصاد سلامت و تعرفه‌ یکی از مهم‌ترین‌ چالش‌های پزشکان است‌ که امیدواریم همانند سال‌های گذشته شاهد‌ کم لطفی نظام سلامت نباشیم‌ و با برگزاری این کنگره‌ در کنار ارتقاء کارهای علمی شاهد رفع مشکلات صنفی‌ نیز باشیم‌.

مراقبت‌های ویژه‌ درد رشته بیهوشی‌؛ کلیدی‌ترین‌ تخصص‌های مورد نیاز دنیا

رئیس انجمن بیهوشی‌ و مراقبت‌های ویژه‌ درد رشته بیهوشی‌ را از کلیدی‌ترین‌ تخصص‌های مورد نیاز دنیا برشمرد و افزود: امید داریم با حمایت متولیان سلامت این رشته جایگاه حقیقی‌ خود را دریابد‌.

وی در ادامه کاهش ناگهانی‌ 25 درصدی‌ تعرفه‌ها بدون دخالت‌ صنف‌ بیهوشی‌ را دیده نشدن این رشته و نوعی بی عدالتی عنوان کرد و افزود: اتفاقات‌ حوزه سلامت باید با حضور این گروه‌ها باشد‌ زیرا در جامعه چهار هزار نفری متخصصان بیهوشی‌ شاهد خدمات مؤثری‌ بوده‌ایم و نباید از نظرات این گروه‌ها غافل‌ شویم‌.

سلیمی‌ در پایان خواستار حمایت متولیان سلامت در بحث تعرفه بیهوشی شد و افزود: برای ارتقاء خدمات سلامت و ارتقاء جایگاه علمی تمام متولیان باید دست به کار شوند تا شاهد ارتقاء خدمات سلامت در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار