نیلی احمدآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه/ منابع مالی دانشگاه تهران محدود است

رئیس دانشگاه تهران گفت: مسئولان بايد شيوه افزايش ارتباط صنعت و دانشگاه را شناسایی کنند تا از این راه گام های بزرگی برداشته شود.

دانشگاه ملزم به ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه استمحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروز مسئله اشتغال دانشجویان مبحث مهمی است که بخشی از آن بر عهده دانشگاه است که باید با آموزش دانشجویان و ایجاد بستری برای اشتغال و با طراحی درست پایان‌نامه‌ها و حمایت خیران از پایان‌نامه‌های کاربردی انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به منابع مالی محدود تنها امکان حمایت از ۲۰۰ پایان‌نامه وجود دارد که با حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران و خیران می‌توان این حمایت را افزایش داد و ارزش افزوده بیشتری را ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص حمایت از کسب و کار دانشجویان  تصریح کرد: می‌توان صندوقی تأسیس کرد که درآمد ناشی از شرکت‌های استارتاپ در این صندوق سرمایه‌گذاری شود و از محل سود ناشی از این کسب و کار به صندوق کمک کرد.

برنامه‌ریزی برای اشتغال دانشجویان جزو برنامه‌های بلند‌مدت دانشگاه تهران است

نیلی احمدآبادی در ادامه با اشاره به لزوم برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت تصریح کرد: دانشگاه لازم است راه‌های واقعی ارتباط با صنعت را شناسایی و بنیاد حامیان دانشگاه تهران با توجه به عملکرد موفق سه ساله خود از ابتدای تأسیس می‌تواند گام‌های بزرگی نیز در برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه بردارد.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم در حین تحصیل دانشجویان برای آنها کار و اشتغال تعریف کنیم موفق بوده‌ایم و می‌توان ایده‌هایی در این زمینه را به مسابقه گذاشت.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای اشتغال دانشجویان جزو برنامه‌های بلند‌مدت دانشگاه تهران و در کوتاه مدت نیز پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حال حمایت و جذب دانشجویان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار