حدود 25 درصد اصناف استان اصفهان وابسته به صنعت ساختمان هستند

حدود 25 درصد اصناف استان اصفهان وابسته به صنعت ساختمان هستند و از هر کدام که در رابطه با وضعیت فروش سؤال کنید، همگی از نامناسب بودن فروش گله‌مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس صنف کاشی، لوله و لوازم بهداشتی ساختمان استان اصفهان  اظهار کرد: وضعیت اصناف مرتبط با صنعت ساختمان در طی چهار سال اخیر به هیچ وجه خوب نبوده و این روند نامناسب همچنان ادامه دارد.

حسن‌علی حقیقت‌زاده در ادامه افزود: حدود 25 درصد اصناف استان اصفهان وابسته به صنعت ساختمان هستند و از هر کدام که در رابطه با وضعیت فروش سؤال کنید، همگی از نامناسب بودن فروش گله‌مند هستند.

رئیس صنف کاشی، لوله و لوازم بهداشتی ساختمان استان اصفهان در رابطه با آمار ابطال جواز کسب این صنف، خاطرنشان کرد: اکثر صنوف مرتبط با صنعت ساختمان درخواست ابطال جواز کسب را دارند و حتی مواردی وجود داشته که فرد پس از 6 ماه از صدور جواز کسب خود به دلیل رکود بازار درخواست ابطال آن را داشته است.

وی تصریح کرد: فارغ از بحث فروش، مالیات و بیمه نیز برای صنوف ما دردسرساز شده و فشارهای این دو نهاد برای دریافت مبالغ مورد مطالبه خود باعث ایجاد مشکل برای اصناف شده است.

حقیقت‌زاده به پدیده جدید «مالیات متمم» نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر برای برخی از صنوف، مالیاتی به نام مالیات متمم صادر شده که در این نوع مالیات، اداره دارایی، مالیاتی مرتبط با 5 یا 6 سال قبل را مطالبه می‌کند و این نوع مالیات گیری تنها به صنف کاشی، لوله و لوازم بهداشتی ساختمان محدود نبوده و در سایر صنوف نیز مشاهده شده است.

وی تأکید کرد: وقتی یک واحد صنفی همه حساب‌های سال‌های گذشته خود را بسته و با چنین مالیاتی مواجه می‌شود دیگر انگیزه‌ای برای کار نخواهد داشت و ریسک فعالیت خود را بسیار بالا ارزیابی می‌کند.

رئیس صنف کاشی، لوله و لوازم بهداشتی ساختمان استان اصفهان در رابطه با سهم اجناس تولید داخل در بازار محصولات بهداشتی ساختمانی، اظهار داشت: اغلب محصولات فروش رفته در صنف ما، تولید داخل هستند و دلیل آن نیز کیفیت بالای محصولات ایرانی، تنوع مناسب و قیمت مقرون به صرفه در قیاس با اجناس خارجی است.

وی ادامه داد: در طی سه دهه اخیر، تولید محصولات ساختمانی در ایران پیشرفت بسیار قابل قبولی داشته و اگر قبل از انقلاب کسی می‌خواست کاشی یا شیرآلات داخلی بخرد باید ماه‌ها در صف تقاضا منتظر می‌ماند اما در حال حاضر بیش از 500 کارخانه تولید شیرآلات داخلی با کیفیت و قیمت مناسب در کشور وجود دارد.

حقیقت‌زاده در خاتمه با انتقاد از طولانی شدن رکود ساختمان، اعلام کرد: به نظر نمی‌رسد در حال حاضر مشکل فروش محصولات ساختمانی ربطی به قیمت داشته باشد و به نظر می‌رسد اراده‌ای برای رفع رکود ساختمان نیز وجود ندارد.

 

انتهای پیام/م

 

پدیده مالیات متمم مانع جدید بر سر راه صنوف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.