نظرسنجی: ۳۱ درصد جمهوری‌خواهان مخالف نامزدی مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند

یک نظرسنجی جدید نشان داد میزان حمایت از دونالد ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کاهش یافته است.

نظرسنجی: 31 درصد جمهوری‌خواهان مخالف نامزدی دوبارع ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا هستندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مترو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مبالغه‌آمیز گفته است می تواند وسط خیابان پنجم (یکی از مهمترین خیابان‌های نیویورک و محل زندگی اشراف) به یک انسان شلیک کند ولی هیچ رأیی را از دست ندهد. اما شاید بهتر است ترامپ مراقب باشد و اگر می‌خواهد کسی را اعدام کند به خیابان کناری برود چون محبوبیت او در میان جمهوری‌خواهان رو به کاهش است.

موسسه تحقیقاتی مذهب عمومی (PRRI) یک نظرسنجی جدید انجام داده که براساس آن حدود یک-سوم جمهوری‌خواهان مایل هستند یک نامزد جدید برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 معرفی شود.

31 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از جایگزین شدن شخص دیگری به جای ترامپ حمایت می‌کنند. این در حالی است که 63 درصد خواستار نامزدی دوباره او در دوره بعدی انتخابات هستند. 6 درصد هم هنوز تصمیم نگرفته اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد کسانی که با شرکت ترامپ در انتخابات 2016 مخالف بودند هنوز هم بر باور خود استوار مانده‌اند: 60 درصد از آنها مایلند شخص دیگری جایگزین ترامپ شود و 34 درصد از نامزدی او در انتخابات 2020 حمایت می‌کنند. به طور کلی 18 درصد از جمهوری خواهان می‌گویند در انتخابات 2016 هرگز از ترامپ حمایت نکرده‌اند و در انتخابات 2020 هم این کار را انجام نمی‌دهند.

به طور کلی جمهوری خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 شرایط خوبی نخواهند داشت. نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد 44 درصد آمریکایی‌ها به یک نامزد دموکرات و 37 درصد آنها به یک نامزد جمهوری‌خواه رای می‌دهند.

نرخ محبوبیت ترامپ همچنان در حال کاهش است. نرخ محبوبیت او 41 درصد است. این درحالی است که 40 درصد آمریکایی‌ها باور دارند که ترامپ باید استیضاح شود.

موسسه گالوپ در هفته منتهی به 3 دسامبر اعلام کرد نرخ محبوبیت ترامپ به 35 درصد یعنی کمترین میزان ثبت شده رسیده است. محبوبیت ترامپ دو بار دیگر به این اندازه رسید: یک بار در جریان تظاهرات شارلوتزویل در ویرجینیا و بار دیگر زمانیکه گفتگویش با بیوه یکی از افسران نیروی ویژه در نیجر برملا شد.

انتهای پیام/

 

مخالفت جمهوریخواهان با نامزدی ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار