مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی کشور:

منطقه آزاد ماکو رتبه یک کشور در تولید آبزیان شهرهای غیرساحلی را دارد

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران گفت: منطقه آزاد ماکو با تولید سالانه بیش از سه هزار تن انواع آبزیان، رتبه اول کشور در تولید شیلات وآبزیان را دارد.

منطقه آزاد ماکو رتبه یک کشور در تولید آبزیان شهرهای غیرساحلی را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ یعقوب دوجی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی کشور  در حاشیه نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو افزود : منطقه آزاد ماکو به لحاظ موقعیت بسیار خوب و منابع آبی بی نظیر، با تولید سالانه بیش از سه هزار تن انواع آبزیان، رتبه اول کشور در تولید شیلات وآبزیان را به خود اختصاص داده است.

دوجی افزود: پروژه پرورش ماهی در قفس به صورت تجاری برای نخستین بار در کشور، در محل دریاچه پشت سد شهید قنبری ماکو اجرا می شود که مختص پرورش ماهی سردآبی قزل آلاست.

وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی برای اولین بار در کشور در منطقه آزاد ماکو اقدام به تولید خاویار که از گونه ماهیان سیبری و اقلیم منطقه است توسط شرکت طلاماهی زنگنه اجرا می شود.

 وی با اشاره به منبع عظیم آبی سد ارس و و حوضچه های پرورش ماهیان سردابی و گرمابی افزود: مجموعه های شیلاتی شهید کاظمی و پروژه دشت زنگنه برای سرمایه گذاری توسط تیم حرفه ای شرکت طلا ماهی زنگنه برای تولید آماده هستند. 

وی همچنین با اشاره به تولید گربه ماهی به منظور صادرات به کشورهای آسیای شرقی و روسیه گفت: در کنار تولید ماهی های خاویار، تولید گربه ماهی نیز از برنامه های شرکت طلاماهی زنگنه است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته اولین ماهی قزل آلای منجمد به کشور روسیه از منطقه آزاد ماکو داشتیم.

دوجی با اشاره به مزیت های منطقه آزاد ماکو از جمله وجود فرودگاه، راه دسترسی و... افزود: اولین مرکز فن آوری و بسته بندی ماهی خاویار در دنیا توسط شرکت طلاماهی زنگنه در این منطقه اجرا می شود.

انتهای پیام/ح

رتبه نخست منطقه آزاد ماکو در تولید آبزیان شهرهای غیرساحلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
مبارکه انشالله به زودی تمام دنیا ازتون تشکر می کنه افتخاره