وزیر امو خارجه پاکستان:

97 درصد حملات تروریستی پاکستان از افغانستان برنامه ریزی می شود

وزیر امور خارجه پاکستان درباره حملات تروریستی در این کشور گفت: 97 درصد حملات تروریستی در خاک پاکستان از طریق خاک افغانستان صورت گرفته است.

97 درصد حملات تروریستی پاکستان از افغانستان برنامه ریزی می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه پاکستان درباره حملات تروریستی در این کشور گفت: 97 درصد حملات تروریستی در خاک پاکستان از طریق خاک افغانستان صورت گرفته است.

خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با شبکه خبری جیوی پاکستان گفت: از 128 حمله تروریستی که در پاکستان در ماه های اخیر رخ داده است، نزدیک به 125 حمله از سوی تروریستان که در خاک افغانستان هستند، انجام شده است.

محمد آصف گفت: مقامات بلند پایه پاکستان در دیدار با وزیر دفاع آمریکا از وی خواسته اند تا بر مرزهای مشترک بین افغانستان و پاکستان نظارت بیشتری داشته باشند و برای بازگرداندن مهاجران افغانستانی به کشورشان تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش گفت:مقام های سیاسی و نظامی پاکستان موضع مشترکی در قبال امنیت و ثبات در کشور دارند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با بیان مطالبات مقامات آمریکایی از پاکستان مبنی بر اقدامات بیشتر در جنگ با گروه های تروریستی گفت: از آمریکایی ها توقع زیادی نداریم و تنها از آنها می خواهیم که نگرانی های ما را درک کنند.

دولت پاکستان مدعی است که با آغاز حملات پاکستان بر تروریست ها، آنها به آسانی به افغانستان می گریزند و پناه می گیرند.

این در حالیست، که دولت و مقام های افغانستان چندین سال است که پاکستان را به پشتیبانی از تروریسم متهم و آن کشور را سبب ناآرامی در ولایت های مرزی با آن کشور می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار