نژادبهرام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهر تهران حریم مصوب شده‌ای ندارد

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: با اینکه حریم شهر تهران مشخص است، اما هر کدام از شهر‌های اقماری آن برای خود حریم تعریف کردند و این موضوع باعث تداخل کاری و مدیریتی شده است.

زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه  حریم شهر تهران مشخص است، اظهار کرد: مشکل اصلی شهر تهران نبود مدیریت واحد شهری در سطح تهران است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل نبود مدیریت واحد شهری، بسیاری از مجموعه‌های شهری که به تهران پیوسته اند مانند اسلامشهر، شهریار و جاجرود حریم و قواعد نظام مندی ندارند و هنوز حوزه نفوذ تهران و این شهرستان‌ها مشخص نیست.

نژاد بهرام گفت: بر اساس قوانین، حریم و نفوذ شهر مادر همیشه مقدم بر شهر‌های اقماری است، اما متاسفانه در این مورد خاص با اینکه حریم شهر تهران مشخص است، اما هر کدام از این شهر‌ها و شهرستان‌ها هم برای خود حریم تعریف کردند و این موضوع باعث ایجاد تداخل کاری و مدیریتی شده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تقریبا همه مناطق مرزی شهر تهران دچار مشکلات این چنینی با شهرستان‌های اطراف خود هستند، گفت: تضاد و تداخل کاری به حدی است که بعضا بسیاری از این مناطق یا دچار مدیریت دو گانه هستند و یا اینکه اصلا هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل در مدیرت کلانشهر تهران بسیار جدی است، افزود: امیدواریم این مشکل در نشست ۵۱ نفره با حضور شهرداران، اعضای شورا‌های شهر و نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی طرح و رفع شود.

نژاد بهرام به موضوع ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهر تهران هیچ اغماضی در این خصوص ندارد و با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در تهران و حریم آن برخورد قاطع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
با عکس ماهواره ای عین آب خوردن میشه فهمید کجاها و از کی ساخت و ساز کردن
آخرین اخبار