فرماندار جم:

مشکلات پیش روی اشتغال و تولید در شهرستان جم رفع شود

فرماندار جم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پیش درآمدهای توسعه اشتغال و تولید، ایجاد پنجره واحد است گفت: با افزایش هماهنگی های بین بخشی از فرصت سوزی و سردرگمی متقاضیان تولید و اشتغال زایی جلوگیری شود.

مشکلات پیش روی اشتغال و تولید در شهرستان جم رفع شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فتح الله نوروزی عصر سه‌شنبه در نشست کمیته تخصصی اشتغال جم بیان داشت: اشتغال از مسائل مهم کشور است که هم رهبر انقلاب با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر آن تاکید کرده‌اند و هم دولت تدبیر و امید با جدیت پیگیر بهبود وضعیت اشتغال هستند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال یکی از گام‌های مهم در نشاط و امید آفرینی جامعه است و طرح روستای بدون بیکار که از طرح های مهم دولت است می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد اما لازم است همه مسئولان و نخبگان اقتصادی و اجتماعی در این زمینه دولت را یاری کنند.

وی تاکید کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی در دوره‌های گذشته به‌دلیل ایراداتی که داشت نتوانست به نتایج دلخواه برسد و باید طرح‌های جدید اشتغال زایی در روستاها و کارورزی با همکاری بین بخشی و دقت نظر به خوبی تبیین شود تا در اجرا با مانع مواجه نشود.

فرماندار جم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پیش درآمدهای توسعه اشتغال و تولید، ایجاد پنجره واحد است گفت: با افزایش هماهنگی های بین بخشی از فرصت سوزی و سردرگمی متقاضیان تولید و اشتغال زایی جلوگیری شود.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از مشکلاتی که متقاضیان تولید در چرخه اداری با آن مواجه هستند با ابتکار و خلاقیت مدیران دستگاه‌ها حل شدنی است و انتظار است مدیران در این راستا نهایت تلاش خود را برای رفع موانع به کار گیرند.

نوروزی گفت: همراهی مدیران بانکی برای تسهیل اشتغال ضروری است و باید با پیگیری ‌های برون شهرستانی زمینه را برای کمک به تولید و اشتغال بر مبنای تصمیمات اجرایی دولت و کارگروه های مربوطه فراهم کنند.

فرماندار جم با بیان اینکه یکی از موانع تولید، ضعف شدید در بازاریابی است افزود: مدیران دستگاه های مربوطه لازم است آموزش‌های مورد نیاز را به صاحبان مشاغل ارائه کنند تا بازاریابی به عنوان یکی از عوامل توسعه تولید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: شهرستان جم ظرفیت های بزرگی در حوزه های کشاورزی، دامپروری و گردشگری دارد که اگر این صنایع با نوآوری و دانش روز همراه شود می تواند نقش بسیار موثرتری در اقتصاد شهرستان ایفا کند.

نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان جم با حضور فرماندار جم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر اشتغال استان و مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان در سالن اجتماعات فرمانداری جم برگزار شد.

در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و طرح کارورزی در جم، راهکارهای تسهیل اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.

مدیران بانکی و اقتصادی، مدیران حوزه های کشاورزی و صنعت، جمعی از شوراها، شهرداران و دهیاران و نیز جمعی از فعالان و نخبگان اقتصادی شهرستان جم در این نشست حضور دارند.

انتهای پیام/پ

رفع مشکلات پیش روی اشتغال و تولید در شهرستان جم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.