بازدید هیات ایرانی از روند احداث راه آهن خواف -هرات در افغانستان

«ابراهیم محمدی»، مشاور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی از روند پیشرفت کار اجرایی خط آهن خواف- هرات در ایستگاه غوریان افغانستان بازدید کرد.

بازدید هیات ایرانی از روند احداث راه آهن خواف -هرات در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ابراهیم محمدی»، مشاور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی از روند پیشرفت کار اجرایی خط آهن خواف- هرات در ایستگاه غوریان افغانستان بازدید کرد.

«ابراهیم محمدی» در این بازدید که عصر دیروز (سه شنبه) با حضور هیاتی از مسئولان راه آهن و وزارت راه و شهرسازی افغانستان و پیمانکاران مجری طرح راه آهن خواف - هرات انجام شد تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران متعهد به همکاری با کشور دوست و همزبان افغانستان در زمینه های مختلف است.

مشاور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ایران برای حل مشکلات موجود در اجرای طرح راه آهن خواف - هرات و همچنین تسریع روند ریل گذاری خبر داد و اعلام کرد: این طرح تا محل ایستگاه «غوریان» در استان هرات افغانستان که احداث آن تعهد ایران بود تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

«سید عبدالکریم زاهد»، ولسوالی غوریان افغانستان نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه خط آهن خواف - هرات همدلی میان دو ملت ایران و افغانستان را مضاعف خواهد کرد تصریح نمود: این پروژه برای کابل از اهمیت بالایی برخوردار است.

ولایت هرات در شمال غرب افغانستان و هم مرز خراسان رضوی در ایران است. راه آهن خواف - هرات نخستین خط آهن میان دو کشور است که از سال 1384 هجری شمسی اجرای آن آغاز شد.

احداث این خط آهن در چهار قطعه به طول 191 کیلومتر برنامه ریزی شده که ساخت 139 کیلومتر آن را جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته و احداث قطعه چهارم نیز بر عهده افغانستان است که با کمک مالی کشورهای خارجی ساخته می شود.

این خط آهن از شهر خواف در خراسان رضوی (شمال شرق ایران) تا مرز شمع تیغ و از آن جا تا ولسوالی غوریان افغانستان ساخته شده و ادامه آن از روستای روزنک غوریان تا میدان هوایی هرات در دست ساخت از سوی طرف افغان است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: راه آهن ، خواف ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.