۳.۲ میلیون دلار هزینه چهار ماه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا!

چهار ماه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ۳.۲ میلیون دلار هزینه داشته که کمی بیش از یک سفر ترامپ به مارالاگوست.

۳.۲ میلیون دلار هزینه چهار ماه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ تحقیقات چهار ماهه «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده‌ای در خصوص دخالت احتمالی کرملین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته که برابر با یک سفر دونالد ترامپ به اقامتگاه مارالاگو و بازی گلف است.

دفتر مشاوره ویژه روز گذشته جزئیاتی از هزینه‌های ماه مه تا سپتامبر دولت ترامپ منتشر کرده است که درشت‌ترین رقم با یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار متعلق به تیم تحقیقاتی در خصوص دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همکاری کرملین با ستاد انتخاباتی ترامپ است. همچنین، ادامه تحقیقات درباره روابط دونالد جونیور ترامپ، پسر رئیس جمهور آمریکا با روس‌ها در جریان انتخابات آمریکا، نیازمند هزینه‌های بیشتری است که در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.

دلایل اخراج «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی به دستور رئیس جمهور آمریکا یکی دیگر از محور‌های تحقیقاتی مولر است که هزینه‌های مربوط به آن هنوز محاسبه نشده است.

هزینه مسافرت تیم تحقیقاتی مولر نیز یکی دیگر از مخارج درشت مرتبط با دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا است. هزینه‌های این سفر‌ها ۲۲۳ هزار و ۶۴۰ دلار اعلام شده است.

خدمات اطلاعات سایبری، هزینه بازجویی، رونویسی گزارش و مخارج اقامت را نیز باید به سایر هزینه‌های این پرونده تحقیقاتی افزود.

گفته می‌شود هزینه این تحقیقات از بودجه وزارت دادگستری آمریکا تامین می‌شود.

وزارت دادگستری آمریکا در حالی بودجه تحقیقات را تامین می‌کند که فقط یک سفر دونالد ترامپ به مارالاگو و بازی گلف بین یک تا ۳ میلیون دلار هزینه دارد.

انتهای پیام/

 

هزینه هنگفت تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار