اعمال فشار بر ترزا می‌ برای بهبود شروط برکسیت

پس از شکست توافق برکسیت، اکنون مخالفان نخست وزیر انگلیس از او انتظار دارند شرایط خروج این کشور از اتحادیه اروپا را بهبود بخشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ساعاتی پس از لغو توافق برکسیت، ترزا می، نخست وزیر انگلیس تحت فشار‌ها از جانب احزاب مخالف و نیز برخی از متحدان خود قرار گرفت.

منتقدان ترزا می‌ از او انتظار دارند شروط برای برکسیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، را بهبود بخشیده و جایگاه این کشور را در بازار واحد و اتحادیه گمرکی اروپا حفظ کند.

وزرای کابینه ترزا می‌ ابراز اطمینان کرده‌اند به زودی توافق برکسیت را حاصل خواهند کرد. با وجود این، مخالفان نخست وزیر انگلیس او را به دلیل عملکرد ضعیف در بروکسل سرزنش می‌کنند.

حزب ایرلند شمالی که دولت اقلیتی ترزا می‌ را سرپا نگه داشته است اعلام کرد تنها پیش‌نویس توافقی را مشاهده کرده است که در آن تعهداتی درباره تنظیم قوانین اتحادیه اروپایی برای هر دو بخش ایرلند ذکر شده است.

حزب اتحادگرای دموکراتیک انگلیس نیز به ترزا می‌هشدار داد در صورتی که این پیش‌نویس دستخوش تغییر نشود، از کمک به تصویب لایحه‌های دولت در پارلمان این کشور خودداری خواهد کرد.

حزب کارگر انگلیس اعلام کرد یک راه برای پذیرفتن تنظیم قوانین میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند این است که تمام خاک انگلیس در بازار واحد و اتحادیه گمرکی باقی بماند.

با این‌حال، دیوید دیویس، وزیر برکسیت انگلیس گفته است رای‌دهندگان این کشور به جدایی از اتحادیه اروپا رای داده‌اند و این مسئله، بازار واحد و اتحادیه گمرکی را نیز شامل می‌شود.

دیویس همچنین گفت: دولت هرگز اجازه نخواهد داد بخشی از انگلیس پس از برکسیت در بازار واحد باقی بماند. با این حال، او گفت: تنظیم قوانین برای ایرلند شمالی می‌تواند برای تمام انگلیس نیز به کار رود.

سرمایه‌گذاران به حصول توافق درباره آغاز مذاکرات درباره تجارت در دوران پس از برکسیت طی روز‌های آینده خوش‌بین هستند. این مسئله موجب شد روز سه شنبه، ارزش پوند استرلینگ پس از ۶ روز، افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

فشار بر ترزا می در پی مذاکرات ناموفق برکسیت در بروکسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار