پوجدمون: فعلا به اسپانیا باز نمی‌گردم

پس از آن‌ که دادگاه عالی اسپانیا حکم بازداشت بین‌المللی علیه رئیس دولت سابق کاتالونیا را لغو کرد، او گفت قصد دارد در بلژیک بماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه، کارلس پوجدمون، رئیس دولت برکنار شده کاتالونیا گفت علی‌رغم لغو حکم بازداشت بین‌المللی‌اش از جانب اسپانیا، فعلا قصد ندارد بلژیک را ترک کند.

پوجدمون عقب‌نشینی اسپانیا در بحث حکم بازداشت برای او و ۴ نفر از همراهانش را محکوم کرد و گفت این مسئله تنها به این دلیل اتفاق افتاده است که مادرید «از نظر جهان واهمه دارد.»

پوجدمون گفت: در صورتی که حزب او در انتخابات محلی ۲۱ دسامبر پیروز شود، به اسپانیا باز خواهد گشت. با این‌ حال، او اطلاعات دیگری درباره این‌که در روز انتخابات در کاتالونیا حضور خواهد داشت یا خیر، ارائه نکرد.

پوجدمون در یک نشست خبری در بروکسل گفت: «هنگامی که به این شهر آمدم، به بلژیک پا نگذاشتم؛ بلکه وارد بروکسل، پایتخت اروپا و محلی که در آن می‌توانیم از حقوق خود بهتر دفاع کنیم، شدم.»

او افزود: «آیا می‌توانیم بدون ترس از دستگیری به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا سفر کنیم؟ ما برای این پرسش، پاسخی نداریم و به همین دلیل، فعلا در اینجا (بلژیک) باقی خواهیم ماند.»

روز دوشنبه، دادگاه عالی اسپانیا در اقدامی غیرمنتظره حکم بازداشت اروپایی علیه پوجدمون و چهار وزیر پیشین کابینه‌اش را لغو کرد و اعلام کرد به نظر می‌رسد این پنج نفر «قصد بازگشت به اسپانیا» به منظور شرکت در انتخابات زودهنگام منطقه‌ای در کاتالونیا را دارند.

با وجود این، اسپانیا اعلام کرده است حکم بازداشت داخلی این افراد همچنان به قوت خود باقی است و در صورت بازگشت آن‌ها به خاک اسپانیا، بازداشت خواهند شد.

پوجدمون گفت: علت این‌که حکم بازداشت اروپایی علیه او لغو شده است، «ترس» اسپانیا بوده است.

او افزود: «دولت اسپانیا از نظر جهان بیم دارد.»

انتهای پیام/

 

واکنش پوجدمون به لغو حکم بازداشت بین‌المللی‌اش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار