سیستان و بلوچستان مظهر وحدت و انسجام امت اسلامی

سیستان و بلوچستان به عنوان مظهر وحدت و انسجام امت اسلامی امروز به الگویی برای مسلمانان جهان اسلام تبدیل شده به طوری که در این استان افراد با مذاهب شیعه و سنی با مهر و محبت نمونه کاملی از برادری را به همگان عرضه می‌کنند.

سیستان و بلوچستان مظهر وحدت و انسجام امت اسلامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اسلام هرگونه مرز بندی فکری، سیاسی، اعتقادی و طبقاتی را در دورن جامعه اسلامی نفی و همواره به عنوان یک دین کامل بر وحدت و تلاش در این زمینه تاکید کرده است.

از آنجایی که وحدت اسلامی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های مسلمانان برای ایستادگی، پویایی و عزتمندی آنان در تمام صحنه‌ها و عاملی برای مقابله با توطئه دشمنان است مردم هوشیار و با بصیرت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با مدنظر قرار دادن این مهم به الگویی برای مسلمانان تبدیل شده اند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مردم این استان از دیر باز با انجام پیوند‌های خانوادگی، برادر گونه در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند که از آن می‌توان به عنوان استان برتر در زمینه وحدت یاد کرد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: وحدت مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره موجب نگرانی دشمنان بوده است به طوری که برای ایجاد اختلاف و تفرقه در برهه‌های مختلف توطئه‌های مذهبی و قومی را با هزینه‌های گزاف اجرا کردند که با روشنفکری دانشگاهیان، علما، سران طوایف، معتمدان و مردم در هیچ یک موفق نشده اند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: خوشبختانه در میان علما، ریش سفیدان، معتمدان و روشنفکران و مردم سیستان و بلوچستان وحدت و محبت بسیار خوبی حاکم است که از آن به عنوان الگو برای تمام مسلمانان می‌توان یاد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: برای حفظ وحدت مهم این است که مصالح جهان اسلام و مشترکات را در نظر بگیریم و روی اختلافات مذهبی مانور ندهیم.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وحدت و همدلی کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و اختلاف برای آنان معنایی ندارد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: ما علمای اهل سنت اعتقاد داریم که خون شیعه و سنی با یکدیگر هیچ فرقی ندارد.

وی تصریح کرد: امروز قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) فریاد وحدت و همدلی در میان مسلمانان سر می‌دهند.

وی با بیان این که اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی به ضرر مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است، افزود: وحدت و همدلی میان مسلمانان یک ضرورت، واجب و به نفع جهان اسلام است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: متاسفانه تفرقه در میان امت اسلامی موج می‌زند که این به نفع مسلمانان نیست و دشمن از آن سود می‌برد.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: امروزه در حالی که کشور‌ها و سران استکبار جهانی بر سر یک موضوع با یکدیگر اتحاد می‌کنند جای تاسف است که چرا کشور‌های اسلامی با یکدیگر متحد نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: دشمنان سالهاست تلاش می‌کنند در سیستان و بلوچستان اختلاف ایجاد کنند که الحمدالله همواره با هوشیاری مردم شیعه و سنی روبه رو شده اند.


مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: وحدت به عنوان عاملی برای موفقیت مسلمانان و جلوگیری از شکست آنان در مقابل فتنه دشمنانان بار‌ها از قرآن کریم و کلام رسول ختمی مرتب حضرت محمد (ص) یادآوری شده است.

مولوی عبدالغنی دهانی سورانی ادامه داد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به عنوان حامیان واقعی دین اسلام همواره با مد نظر قرار دادن وحدت به عنوان یک اصل اساسی و مهم زندگی سراسر مسالمت آمیزی در کنار هم داشته و دارند به طوری که در هم آمیختگی خونی آنان گواه این گفته است.

وی تاکید کرد: مردم، علما و بزرگان این دیار همواره با بصیرت و هوشیاری تمام توطئه‌ها در زمینه دشمنان را در ایجاد رخنه در صفوف به هم پیوسته شان در نطفه خفه کرده اند به طوری که از آنان به عنوان مظهر و نماد وحدت جهان اسلام می‌توان نام برد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت طوبی زاهدان نیز به خبرنگارایرنا گفت: با وجود طوایف و اقوام مختلف در سیستان و بلوچستان مردم این استان با پیروی از دستورات اسلام همچون برادر با وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند.

مولوی عبدالغنی بارانی ادامه داد: اهل سنت سیستان و بلوچستان انتظار دارند ملت ایران همانگونه که در طول سال‌های متمادی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار هم با وحدت و همبستگی زندگی کرده اند همین روند را به بهترین شکل ادامه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم با عمل ثابت کرده اند که خواهان نظام اسلامی هستند ضروری است وحدت موجود در جامعه تبلیغ شود تا همچون گذشته مایوس کننده دشمنان باشد.

وی تاکید کرد: بالاترین انتظار اهل سنت این است که همچون گذشته که جایگاه علما و مدارس دینی حفظ شده است این روند همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار