فرماندار خاش:

خدمات ارتش به قشر محروم جامعه ستودنی است

فرماندار خاش گفت: خدمات نیرو‌های سخت کوش ارتش جمهوری اسلامی ایران به قشر ضعیف جامعه و مناطق محروم کشور بسیار ارزشمند و ستودنی است.

خدمات ارتش به قشر محروم جامعه ستودنی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرائی ارتش مستقر در ده رئیس مرکز بخش ایرندگان خاش  اظهار داشت: همیاری و دلسوزی ارتشیان دلاور با مردم این منطقه امید بخش بوده و این امر بر افتخارات نظام اسلامی افزوده می‌شود.

وی افزود: چند هزار نفر تا این لحظه از خدمات اداره بهداشت ارتش استفاده کرده اند و تا روز جمعه نیز افراد بیشتری از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

وی از ارائه خدمات بهداشتی ارتش به مناطق محروم خاش قدردانی کرد و افزود: مشارکت ارتش و سپاه در کنار دولت در مبحث خدمت رسانی و محرومیت زدائی سبب دمیده شدن روح امید، نشاط، ماندگاری و حفظ نظام اسلامی می‌شود.

فرمانده اداره بهداشت و درمان ارتش گفت: بزرگترین رزمایش بهداشت و درمان ارتش با نام محمد رسول الله همزمان با هفته وحدت در شرق کشور از روز‌های قبل آغاز شد و این رزمایش با حضور اکیپ‌های اعزامی از بیمارستان‌های ارتش سراسر کشور در قالب استقرار بیمارستان‌های صحرایی در ۲ استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

به گفته امیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی در سیستان وبلوچستان اکیپ‌های بهداشت و درمان به مدت پنج روز در نقاطِ کم برخوردارِ شهرستان‌های خاش، بمپور، کنارک و چابهار حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود در این مدت بیش از ۲۵۰ هزار نفر از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کم‌تر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت است.

در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر (بخش بمپور و روستا‌های همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستا‌های همجوار) که در مجموع ۱۶۰ هزار تن هستند به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کنند.

همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده پزشکان نیروی هوایی ارتش نیز در شهرستان کنارک (منطقه کهیر) با پوشش جمعیتی ۱۵ هزار نفر به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می‌پردازند.

اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش بیمارستان تخصصی صحرایی را در بخش ایرندگان خاش مستقر کرده و متخصصان جراحی عمومی، ارتوپدی، زنان و زایمان، قلب و عروق، اطفال، طب اورژانس، بیهوشی، عفونی، رادیولوژی، چشم، دندانپزشکی، آزمایشگاه و اتاق عمل صحرایی در روستای ده رئیس بخش ایرندگان به مردم خدمت می‌کنند.

فعالیت پزشکان در این بیمارستان صحرایی از سه روز قبل شروع شده و تا ۱۷ آذر ماه ادامه دارد.

افراد مراجعه کننده از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه هر روز می‌توانند در روستای ده رئیس مرکز بخش ایرندگان از خدمات بیمارستان صحرایی ارتش بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

 ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارتش  به مردم محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.