نظام جمهوری اسلامی منادی وحدت است/وحدت شیعه و سنی در کشور به‌ وفور دیده می‌شود

امام جمعه مریوان گفت: نظام جمهوری اسلامی منادی وحدت است و همه مسلمانان را به یکدلی، برادری، انسجام و کمک به نیازمندان و قشر ضعیف جامعه دعوت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان، ضمن تبریک هفته وحدت و برادری و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی(ص) به تمام مسلمانان ایران اسلامی و با اشاره به فرموده خداوند در قرآن اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلامی(ص)، برای تمام عالمیان پیامبر «وحدت و رحمت» هستند.

وی با اشاره به فرموده حق‌تعالی در قرآن گفت: باید تمام مسلمانان ایران اسلامی در همه زمان‌ها «وحدت و برادری» خود را حفظ کنند چراکه ایمانداران برادر دینی و نسبی یکدیگر هستند.

امام جمعه مریوان با اشاره به ایام هفته وحدت تصریح کرد: باید تمام مسلمانان شیعه و سنی همانند همیشه دست برادری به دست هم بدهند و اگر اختلافات جزئی هم وجود داشته باشد در بین خودمان برطرف کنیم.

 

این عالم برجسته اهل سنت اظهار کرد: وحدت شیعه و سنی در کشور و استان کردستان به‌وفور دیده می‌شود و برقرار است و برای نمونه می‌توان به حضور نمازگزارنی که در صف‌های نماز جمعه مساجد همه شهرستان‌های استان در کنار یکدیگر نماز می‌خوانند، اشاره کرد.

امام جمعه مریوان با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در ایجاد اتحاد و یکپارچگی در بین امت اسلام اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی منادی وحدت است و همه مسلمانان را به یکدلی، برادری، انسجام و کمک به نیازمندان و قشر ضعیف جامعه دعوت می‌کند.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه عنوان کرد: تمام مردم کشور در جریان این زلزله «وحدت، برادری و همدلی» خود را به دنیا نشان دادند بنابراین باید مسلمانان در رفع مشکلات دیگر نیز، همانند آن حرکت عظیم و گسترده پشتیبان هم باشیم.

ماموستا شیرزادی با ابراز رضایت و خوشحالی مبنی بر اینکه «وحدت و یکدلی» در بین تمام مسلمانان کشور وجود دارد، افزود: امیدوارم خداوند متعال این برادری، امنیت و آرامش کنونی را از مردم ایران نگیرد و این وضعیت همچنان برقرار باشد.

انتهای پیام/ب

صحبت های ماموستا شیرزادی درباره وحدت شیعه و سنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.