7 نکته جالب از ستاره‌های فوتبال جهان در آستانه مراسم توپ طلا

برنده توپ طلای بهترین بازیکن جهان روز پنجشنبه در شهر پاریس اعلام خواهد شد.

مسی یا رونالدو؟ 7 نکته جالب در آستانه مراسم توپ طلامسی یا رونالدو؟ 7 نکته جالب در آستانه مراسم توپ طلابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کاکای برزیلی آخرین بازیکنی بود که در سال 2007 با پیشی گرفتن از رونالدو و مسی توپ طلا را تصاحب کند و از آن سال به بعد این جایزه تنها بین این دو فوق ستاره بارسلونا و رئال مادرید تقسیم شده است.

آمار زیر در خصوص برخی از آمارهای مسی و رونالدو در فصل گذشته است:

1 - رونالدو بهترین گلزن 5 لیگ برتر اروپایی است و جای جیمی گریوس را گرفته است.

2 - در فینال لیگ قهرمانان اروپا که در ماه ژوئن برگزار شد، رونالدو دو گل به ثمر رساند و تعداد گل های او به عدد 600 رسیده است. مسی 6 هفته قبل به 500 گل خود برای بارسا دست یافته بود.

3 - رونالدو همچنین دومین بازیکن پس از آلفردو دی استفانو است که در فینال سه لیگ مختلف اروپایی گلزنی کرده.

4 - مسی با 37 گل به عنوان بهترین گلزن فصل گذشته لالیگا دست یافت. این چهارمین باری است که مسی به این عنوان دست می یابد و یک رکورد برای بارسا محسوب می شود.

5 - مسی آمار بهتری در شوت زنی دارد، او میانگین 23.41 درصد از شوت های موفق درون چارچوب دارد و رکورد رونالدو 18.69 درصد است.

6 - یکی از نقاط قوت مسی در برابر رونالدو ایجاد فرصت های گلزنی است. مهاجم بارسا 121 فرصت گلزنی خلق کرده در حالی که رقیب او در رئال مادرید تنها 55 فرصت گلزنی برای تیمش به وجود آورده است.

7 - در سطح بین المللی، رونالدو میانگین هر 83.64 دقیقه یک گل را برای تیم ملی کشورش به ارمغان آورده است و مسی هر 157.5 دقیقه (4 بازی از مجموع 7 بازی) یک گل به ثمر رسانده است. آرژانتین سال بسیار سختی را سپری کرد.

این مراسم قرار است پنجشنبه در برج ایفل پاریس برگزار شود.

منبع: بانک ورزش

انتهای پیام/

حقایقی جالب از روند کاری ستاره‌های فوتبال جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار