معرفی كتاب «آنک آن یتیم نظر کرده»

رمان « آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته «محمدرضا سرشار» از سوی انتشارت سوره مهر شده است.

معرفی رمان «آنک آن یتیم نظر کرده»به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رمان «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته «محمدرضا سرشار» است که از سوی انتشارت سوره مهر شده است. این کتاب حاصل تحقیقات «محمدرضا سرشار» در متون معتبر تاریخی مرتبط با زندگی و سیره پیامبر ‌اسلام (ص)، در قالب داستانی و به لحنی شاعرانه است.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این اثر، پس از چاپ به صورت کتاب در دو قالب ویژه نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت جوایز معتبری از سوی جشنواره‌های کشوری قرار گرفت. که از آن جمله می‌توان به عنوان اثر برگزیده دومین جشنواره قصه‌های قرآنی، پیامبران و ائمه (مربوط به بررسی کتاب‌های ده سال سال‌های 1374 تا 1384) برای آن اشاره کرد. در کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» گرچه نویسنده در پرداخت به سیره و زندگی حضرت محمد(ص) به منابع تاریخی استناد کرده، اما بهره‌گیری وی از تخیل در پرداخت احوال روانی شخصیت‌های فرعی و توصیف مکان‌ها و اشیاء، نیز به وضوح مشهود است.

«آنک آن یتیم نظر کرده» پیش از انتشار به صورت کتاب، در قالب یک برنامه روایت - نمایشی رادیویی با عنوان «از سرزمین نور»، صبح های جمعه از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش می شد که توانست نظرات بسیاری از مخاطبان، و در راس آنها مقام معظم رهبری را به خود جلب کند. به گونه‌ای که معظم‌له در یک دیدار حضوری با نویسنده و دست‌اندرکاران رادیویی این برنامه، آنان را مورد تفقد و تشویق قرار دادند و به ادامه کار سفارش کردند.

لازم به ذکر است «آنک آن یتیم نظر کرده» به سه زبان زنده دنیا از قبیل انگلیسی، ترکی استانبولی، عربی و اردو نیز ترجمه شده است.

نویسنده درباره انگیزه خود برای نوشتن این اثر گفته است: «فکر نوشتن از سرزمین نور از سال 1359 در ذهن من افتاد. اولین موجبش این بود که می دیدم هیچ کتاب داستانی ارزشمندی در مورد زندگی پیامبر (ص) برای نوجوانان ما منتشر نشده است. دوم اینکه می دانستم که اگر چنین کاری صورت بگیرد، در نگاه خواننده ی نوجوانان این اثر نسبت به دین شان یک تحول اساسی مثبت به وجود خواهد آمد. ضمن آن که زندگی پیامبر ما آنقدر دلنشین و پرکشش است که جدا از جنبه ی الهی و دینی آن، به خودی خود، می تواند موضوع یک داستان بسیار جذاب و پرهیجان باشد. به شرط آنکه این موضوع، در دست یک نویسنده، به معنی درست کلمه، قرار بگیرد. و البته، طمعِ بردن ثواب و اجر آخرتی نیز، در این کار بی تاثیر نبود».

 

انتهای پيام/

 

معرفی كتابی درباره پيامبر (ص)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار