هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

جشنواره گل لیورپول در شب شکست سیتی و پیروزی رئال و تاتنهام/ناپولی و دورتموند راهی لیگ اروپا شدند

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ چهارشنبه شب با برگزاری دیدار‌های چهار گروه دوم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2017-2018 چهارشنبه شب با برگزاری دیدارهای چهار گروه دوم به پایان رسید و تیمهای صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شدند.

گروه E/صدرنشینی شاگردان کلوپ با گلباران اسپارتاک

در گروه پنجم این مسابقات تیم لیورپول در آنفیلد میزبان اسپارتاک مسکو بود که موفق شد با هفت گل این تیم را تحقیر کند و با اقتدار صدرنشین گروه شود.فیلیپ کوتینیو کاپیتان امشب لیورپول در این دیدار هت تریک کرد . گلهای دیگر بازی را مانه (2بار)، فیرمینیو و صلاح به ثمر رساندند.

در دیگر مسابقه این گروه سویا مقابل میزبانش ماریبور با نتیجه یک بر یک متوقف شد.تاوارس 10 برای ماریبور و گانزو 76 برای سویا گلزنی کردند.

در جدول این گروه لیورپول با 12 امتیاز صدرنشین شد. سویا با 9 امتیاز همراه این تیم به مرحله بعد صعود کرد. اسپارتاک مسکو نیز با قرار گرفتن در رتبه سوم به لیگ اروپا راه یافت و ماریبور آخر شد.

جشنواره گل لیورپول در شب شکست سیتی و پیروزی رئال و تاتنهام/ناپولی و دورتموند راهی لیگ اروپا شدند

گروه F/پارتنوپی راهی لیگ اروپا شد

در این گروه تیم ناپولی مهمان تیم حذف شده فاینورد بود که با نتیجه دو بر یک مغلوب این تیم شد. ناپلی ها در دقیقه 2 با گل زیلنسکی پیش افتادند اما یورگنسن و جاسته دقایق 33 و 92 دو گل برای میزبان زدند تا هفته فاجعه بار پارتنوپی که ابتدای هفته نیز در سری آ از یوونتوس شکست خورده بود تکمیل شود .فاینورد آخرین بار در سال 2002 در لیگ قهرمانان موفق به کسب پیروزی شده بود و امشب پس از 15 سال دوباره پیروز شد.

در دیگر دیدار این گروه شاختاردونتسک که در رقابت با ناپولی برای قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه بود میزبان منچسترسیتی صعود کرده بود که موفق شد دو بر یک حریف را شکست دهد. برنارد 26 و اسمایلی 33 برای شاختار و آگوئرو 92 برای سیتی گلزنی کردند.

با نتایج این گروه ، سیتی و شاختار با 15 و 12 امتیاز صعود کردند و ناپولی با شش امتیاز راهی لیگ اروپا شد. فاینورد نیز با همین سه امتیازی که امشب گرفت در قعر گروه جای گرفت.

جشنواره گل لیورپول در شب شکست سیتی و پیروزی رئال و تاتنهام/ناپولی و دورتموند راهی لیگ اروپا شدند

گروه G/صعود عقابها به همراه اژدها

در این گروه پورتو با پیروزی پنج بر دوی خانگی مقابل موناکوی حذف شده به دور بعد رسید.ابوبکر در دقایق 9 و 33، براهیمی در دقیقه 45، تیس در دقیقه 66 و سوارس در دقیقه 88 برای اژدهایان و گلیک در دقیقه 61 از روی نقطه پنالتی و فالکائو در دقیقه 78 برای موناکو گل زدند. ضمن اینکه گارسیا از پورتو و غزال از موناکو در دقیقه 39 از بازی اخراج شد.

بشیکتاش که از پیش صعودش را قطعی کرده بود، دو بر یک میزبانش، راسنبال لاپیزیگ را برد.نگردو در دقیقه 10 از روی نقطه پنالتی و تالیسکا در دقیقه 90 برای عقابهای سیاه و کیتا در دقیقه 87 برای راسنبال گل زدند. ضمن اینکه ایلسانکر از راسنبال در دقیقه 82 اخراج شد.

در جدول بشیکتاش 14 و پورتو 10 امتیازی صعود کردند و لاپیزیگ 7 امتیازی به لیگ اروپا رسید.موناکو شگفتی ساز فصل گذشته لیگ قهرمانان که تا نیمه نهایی نیز بالا آمده بود ، با 2 امتیاز حذف شد.

جشنواره گل لیورپول در شب شکست سیتی و پیروزی رئال و تاتنهام/ناپولی و دورتموند راهی لیگ اروپا شدند

گروه H/زنبورها در شب رکوردشکنی رونالدو راهی لیگ اروپا شدند

در گروه آخر مسابقات ، تیم رئال مادرید صعود کرده میزبان دورتموند بود که با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید.پس از گلزنی مایورال در دقیقه 9، رونالدو در دقیقه 13 گل دوم رئال مادرید را به ثمر رساند تا به اولین زننده گل در هر شش بازی مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شود. دورتموند توسط اوبامیانگ در دقایق 43 و 49 بازی را به تساوی کشاند اما قهرمان اروپا به وسیله وازکز در دقیقه 81 برتری سه بر دو را به دست آورد.

در دیگر بازی این گروه، تاتنهام که صعودش به عنوان تیم نخست قطعی شده بود ، سه بر صفر آپوئل نیکوزیا قبرس را برد. یورنته در دقیقه 20،سون هیونگ مین در دقیقه 38 و انکودو در دقیقه 80 برای تاتنهام گل زدند.

در جدول، تاتنهام 16 و رئال مادرید 13 امتیازی صعود کردند و دورتموند 2 امتیازی راهی لیگ اروپا شد.آپوئل نیکوزیا نیز با 2 امتیاز تیم آخر گروه شد و حذف شد.

جشنواره گل لیورپول در شب شکست سیتی و پیروزی رئال و تاتنهام/ناپولی و دورتموند راهی لیگ اروپا شدند

در نهایت با پایان دور گروهی رقابتها ، 16 تیم  منچستریونایتد، پاری سن ژرمن، آاس رم، بارسلونا،لیورپول، منچسترسیتی، بشیکتاش، تاتنهام هاتسپر،بازل، بایرن مونیخ، چلسی، یوونتوس ،سویا، شاختار دونتسک، پورتو و رئال مادرید به دور حذفی صعود کردند.قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات ساعت 14:30 روز دوشنبه 11 دسامبر 2017 (20 آذر 1396) در شهر نیون سوئیس برگزار خواهد شد و بازی های این مرحله در فوریه و مارس 2018 (بهمن و اسفند 1396) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نتایج هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
آخرین اخبار