فعالیت بیش از 15 هزار واحد صنفی در کاشان

بیش از 15 هزار واحد صنفی موثر در مهارت آموزی در کاشان فعالیت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری ویژه کاشان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کاشان گفت:این تعداد واحد صنفی می تواند زمینه مهارت آموزی حدود 20 هزار دانش آموز پسر متناسب با این واحد های صنفی را فراهم کند.

مسعود خاندایی، ضمن تشریح طرح کارورزی برای اشتغال فارغ التحصیلان گفت: صنعتگرانی که نیاز به نیروی کار دارند می توانند در این سامانه ثبت نام و از مزایای قانونی آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به تعدد ارائه آمار و ارقام توسط افراد و دستگاه های مختلف افزود: لازم است کارشناسان متخصص امر نسبت به تحلیل و بررسی این ارقام اقدام تا وضعیت شهرستان از منظر اشتغال به درستی بیان شود.

معاون فرماندار کاشان، تسهیل شرایط زندگی برای مردم در روستا  را از از مدیران دستگاه های خدماتی خواستارشد و افزود: این کار زمینه ماندگاری افراد در روستا و کاهش مهاجرت از روستا به شهر را فراهم می کند.

خاندایی، با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از مهاجرین جویای کار از روستا به شهر در نواحی حاشیه ای و سکونت گاه های غیر رسمی مستقر شدند گفت: این استقرار تبعات و آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

 وی، اطلاع رسانی مناسب در زمینه طرح های اشتغالزا به ویژه در نواحی روستایی را تاکیدکرد و گفت:دستگاه های متولی امر موظف به هدف گذاری و تدوین برنامه جامع و واحد در زمینه اشتغال در شهرستان هستند تا از پراکنده کاری و اقدامات موازی دستگاه ها با یکدیگر جلوگیری شوذ.

به گفته وی،تامین اشتغال در روستاها از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده که با استفاده از تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی محقق شده است.

 معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری ویژه کاشان، با اشاره به رویکرد و تاکید استاندار اصفهان مبنی بر ایجاد و توسعه اشتغال و تولید گفت: فعالیت های تکمیل و توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی، فرش دستبافت و توسعه شرکت های دانش بنیان، شامل استفاده از این منابع است.

خاندایی، در ادامه افزود: دستگاه های اجرایی می توانند با راهنمایی و اطلاع رسانی مناسب به شهروندان در نواحی روستایی نسبت به هدایت متقاضیان به سمت فعالیت های زود بازده اقدام کنند.

وی، اظهارداشت: انشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی با طرح های تخصصی و کارشناسی نیز با  تهیه و تدوین چهارچوب نظری راه اندازی و اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر نقش موثری در هدف گذاری دارند.

معاون فرماندار کاشان ضمن تاکید بر هدف گذاری تسهیلات اشتغال و اطلاع رسانی به عموم شهروندان به آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تصریح کرد: بررسی و ارائه راهکارهای توسعه اشتغال و استفاده حداکثری از منابع این آیین نامه در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت ضروری است.

خاندایی در پایان ضمن اشاره به برگزاری کارگروه رفع موانع تولید و جذب سرمایه و طرح منادیان عرصه تولید و اشتغال، به اقدامات فرمانداری کاشان در خصوص پیگیری مشکلات صنایع شهرستان اشاره کرد و عملیاتی شدن مصوبات این کارگروه در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری  و دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی را خواستارشد.

 

انتهای پیام/م 

 

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار