کره شمالی: تهدیدهای آمریکا وقوع جنگ را غیرقابل اجتناب می‌کند

پیونگ‌یانگ اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی در خصوص اقدام نظامی علیه کره شمالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه کره شمالی اظهار کرد تمرینات نظامی گسترده آمریکا و کره جنوبی و تهدیدات کاخ سفید مبنی بر اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره کره را به یک واقعیت غیر قابل اجتناب تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی نیز مقامات آمریکایی را به دلیل اظهارات جنگ طلبانه‌شان سرزنش کرد و گفت چنین سخنانی شبه جزیره کره را به آستانه وقوع جنگ نزدیک تر می کند. وی در بیانیه ای که از تلویزیون رسمی کره شمالی منتشر شد، اظهار کرد: «در حال حاضر پرسش باقی مانده این است: چه زمانی جنگ آغاز خواهد شد؟ ما آرزوی وقوع جنگ را نداریم؛ اما از آن اجتناب نخواهیم کرد.»

در ماه های اخیر تنش ها در شبه جزیره کره با تداوم آزمایش های موشکی و فعالیت های هسته ای کره شمالی و همچنین تمرینات نظامی گسترده کره جنوبی و آمریکا به شدت افزایش یافته است. کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد قدرتمندترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را که قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد، آزمایش کرده است.

«اچ آر مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز اعلام کرد احتمال آغاز جنگ علیه کره شمالی روز به روز افزایش می یابد. «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه آمریکایی، نیز از پنتاگون خواست خانواده های نظامیان آمریکایی حاضر در کره جنوبی را به دلیل افزایش احتمال وقوع جنگ با کره شمالی از سئول خارج کند. تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی نیز همچنان ادامه دارد. کره شمالی به طور مکرر اقدامات نظامی آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره را محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی همچنین اظهار کرد: «اخیرا در حالی که آمریکا بزرگترین تمرینات هوایی مشترک خود را در شبه جزیره کره با نیت هدف قرار دادن پیونگ یانگ آغاز کرده است، اظهارات جنگ طلبانه و تحریک آمیز مقامات آمریکایی نشانه ای هشداردهنده برای آغاز جنگ است.» وی در ادامه گفت: «جز هشدار آماده باش برای جنگ قریب الوقوع در شبه جزیره کره هیچ تفسیر دیگری برای این اظهارات خصمانه نمی توان یافت.»

تنش ها در شبه جزیره کره در حالی بالا گرفته است که در هفته جاری معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در اقدامی کم‌سابقه برای دیدار با مقامات کره شمالی عازم پیونگ یانگ شد.

 انتهای پیام/

 

انتقاد کره شمالی از رفتارهای جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار