سفیر پاکستان در واشنگتن:

ناامنی در افغانستان در حال افزایش است

سفیر پاکستان در واشنگتن با اظهار نگرانی از وضعیت کنونی در افغانستان گفت: بی ثباتی و ناامنی در افغانستان در حال افزایش است.

ناامنی در افغانستان در حال افزایش استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر پاکستان در واشنگتن با اظهار نگرانی از وضعیت کنونی در افغانستان گفت: بی ثباتی و ناامنی در افغانستان در حال افزایش است.

احمد اعزاز چودری، سفیر پاکستان در آمریکا که در سمینار چشم انداز پاکستان در تغییرات آینده جنوب آسیا و آینده صلح و امنیت در منطقه سخن می گفت خاطرنشان کرد: هرگاه آمریکا و پاکستان با یکدیگر در منطقه همکاری کرده اند کارها بر وفق مراد بوده و زمان بروز اختلال در این همکاری هر دو طرف متضرر شده اند. 

وی با تبیین چشم انداز روابط سیاسی پاکستان در قبال جنوب آسیا رابطه پاکستان با چین را در نتیجه هزینه رابطه با آمریکا دانست و تاکید کرد: دولتمردان سیاسی و نظامیان پاکستان درباره جنگ با تروریسم موضع یکسانی داشتند و هیچ وقت اجازه تردد به تروریست ها در خاک پاکستان داده نشد. 

سفیر پاکستان در آمریکا که در نشست موسسه مطالعاتی موقوفه کارنگی برای صلح جهانی در واشنگتن سخن می گفت، با تاکید بر تامین امنیت و ثبات در افغانستان گفت: افغانستان باثبات به نفع پاکستان و منطقه است و ناامنی در کشورهای همسایه باعث جولان تروریست ها در مرزهای مشترک می شود.

احمد اعزاز چودهری گفت: پاکستان و آمریکا درباره کشور جنگ زده افغانستان اهداف مشترکی دارند و آمریکا تاکنون بیش از 680 میلیارد دالر در افغانستان هزینه کرده است.

وی با تشریح همکاری نزدیک بین پاکستان و آمریکا در جنگ با تروریسم گفت: در نتیجه این همکاری ها تاکنون 600 عضو فعال القاعده بازداشت شدند.

سفیر پاکستان در آمریکا گفت: برای شکست تروریست ها تنها تلاش کافی نیست بلکه دو کشور برای حصول به اهداف مشترک به یک رویکرد جامع نیاز دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار