شورای عالی صلح افغانستان:

آماده گشایش دفتر طالبان در کابل هم هستیم

رئیس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که برای آغاز گفتگوهای بدون پیش شرط با گروه طالبان آمادگی و اراده لازم وجود دارد و حتی آماده هستیم که دفتر طالبان در کابل باز شود.

آماده گشایش دفتر طالبان در کابل هم هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که برای آغاز گفتگوهای بدون پیش شرط با گروه طالبان آمادگی و اراده لازم وجود دارد و حتی آماده هستیم که دفتر طالبان در کابل باز شود.

«محمد کریم خلیلی» در جمع خبرنگاران گفت که برای آغاز گفتگو با طالبان حاضریم در هر جایی که آنها خواستند دفتر و آدرس بدهند شروع به همکاری می کنیم.

خلیلی تأکید کرد که تمام کشورهای اسلامی و منطقه برای گفتگو و برقراری صلح به رهبری دولت افغانستان اعلام آمادگی و همکاری کرده اند به جز یک کشور که البته از آن به صورت مستقیم نام نبرد.

وی درباره سفر خود به اندونزی و شورای علمای آن کشور گفت که آنها آماده اند هرگونه همکاری را برای تأمین صلح در افغانستان انجام دهند و نقش اندونزی را به عنوان کشور بزرگ اسلامی در روند صلح مهم ارزیابی کرد.

خلیلی گفت که در دیدار نهضت العلمای اندونزی که جمعیتی چند میلیونی و قابل ملاحظه دارد از روند صلح به رهبری افغان ها اعلام حمایت کرده اند.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که علمای اندونزی قرار است یک کنفرانس بزرگ علمای جهان اسلام را برای اجماع کشورهای اسلامی و محکوم کردن تداوم جنگ در افغانستان برگزار کنند.

پیش از این دولت افغانستان و گروه طالبان پیش شرط هایی را برای آغاز گفتگوهای صلح از جمله قبول کردن قانون اساسی مطرح می کردند اما در حال حاضر اعلام کرده اند که هیچ پیش شرطی برای شروع گفت وگو با طالبان ندارد.

طالبان خروج نیروهای خارجی را از افغانستان به عنوان یکی از شروط اولیه مذاکراتش با دولت مطرح کرده است و از سوی دیگر نیروهای خارجی به رهبری آمریکا خروج خود را از افغانستان منوط به نشستن طالبان پشت میز مذاکره اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.