استاندار همدان در پیام روز دانشجو:

دانشگاه ها، محور توسعه استان هستند

استاندار همدان به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، با صدور پیامی بر محوریت دانشگاه ها و نقش ویژه دانشجویان در تحولات و توسعه استان تاکید کرد.

دانشگاه ها، محور توسعه استان هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ استاندار همدان به مناسبت روز دانشجو پیامی را منتشره کرد.
در متن پیام محمد ناصر نیکبخت آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
۱۶ آذر سالروز حرکت آزادي خواهانه ، وطن دوستانه، استقلال طلبانه و ضد استكباري دانشجویان و شهادت سه دانشجوی غیور در سال 1332 و نمادي از مبارزه با خفقان ، استبداد، ظلم ، وابستگي و تلاش براي اقتدار كشور است.
در دوران پهلوی دانشجويان ايران اسلامي در پيوندي كه با امام امت داشتند با پيروي از ایشان، وظيفه خود را در بيداري جامعه به خوبي ايفا كردند ودانشگاه كانون مبارزه با رژيم ستمشاهي شد، پس از انقلاب نيز اين دانشگاه بود كه انقلاب دوم و تسخير لانه جاسوسي آمريكا را رقم زد تا به دنيا پيام دهد كه دانشجوي ايرانی هرگز وابستگی  و حقارت كشورش را نمي پذيرد و اگر لازم باشد در مقابل قدرت استکباری جهان متهورانه قد علم می کند.
دفاع مقدس ، اوج دلدادگی و وطن پرستي وحق جويي دانشجوي ايراني بود. دفاع مقدس ثابت كرد كه دانشجوي ايراني هوش ودانش وذكاوت خود را به بهترين شكل براي دفاع از وطن به كار مي گيرد .پس از آن نيز در هر حماسه اي نام دانشجويان مي در خشد. دانشجویان با حضور روشنگرانه در صحنه های انتخابات، در هدایت قطار توسعه به مسیر عقلانیت، تدبیر و امید نقشی مؤثر و بی بدیل ایفا کرده اند.
جنبش داشجويي در ايران جنبشي ريشه دار و موثر است. اين جنبش ثابت كرده كه هرگاه بخواهد، جامعه را به سوي پيشرفت وتوسعه هدايت خواهد كرد.
دانشجويان حق جو ، حق طلب ، مؤمن، مسلمان ، با اخلاق، عدالت طلب ، آرمان خواه و واقع گرا مي توانند مسير تحولات اجتماعي ، سياسي واقتصادي يك جامعه را ترسيم كنند. دانشجويان ما در دوره هاي مختلف تاريخ، امتحان خود را در خدمت به كشور و جامعه پس داده اند واين دانشجويان، شايسته اعتمادند.
اینک استان همدان نيز در راستای تحقق اهداف توسعه، نيازمند ياري دانشگاه ودانشجو است، دانشگاه ها، محور توسعه استان هستند و بايد نقش خود را به بهترين شكل در توسعه ايفا كنند.
به فضل الهی، افق بسيارروشني در پيش روي مردم استان وايران اسلامي قرار دارد و قطعا پويايی وهمراهی دانشگاه دستیابی به این افق را تسهیل و تسریع خواهد کرد.
اینک در آستانه ۱۶ آذر، سالروز نمایش قدرت استکبارستیزی ایران اسلامی، فرصت را غنیمت شمرده ، روز دانشجو را به تمامی دانشجویان حق طلب بویژه دانشجویان عزیز استان تبریک عرض نموده، توفیق روز افزون همگان را از درگاه خداوند متعال مسألت می نمایم.
محمد ناصر نیکبخت
استاندار همدان

انتهای پیام/ش.و

پیام استاندار به روز دانشجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.