آغاز بارش برف درگردنه زالیان محور اراک - بروجرد

باورود سامانه بارشی به استان مرکزی بارش برف درگردنه زالیان محور اراک - بروجرد آغاز شد.

آغاز بارش برف درگردنه زالیان محور اراک - بروجرددامنه سامانه جدی بارشی که وارد کشور شده و استان‌های غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و موجب بارندگی در این استان‌ها به خصوص استان‌های همجوار استان مرکزی شده بود به استان مرکزی هم کشیده شده و موجب بارش برف در گردنه زالیان محور اراک - بروجرد شده است.

قاسمی کارشناس هواشناسی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: این سامانه از مناطق جنوب غرب و غرب استان مرکزی آغاز و استان مرکزی را با شدت کمتر تحت تاثیر قرار خواهد.

قاسمی افزود: امروز وزش باد ناشی از این سیستم شدید خواهد بود و در برخی از مناطق باد به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این سامانه از اواخر وقت امشب از استان مرکزی عبور خواهد کرد و با شمالی شدن جریانات هوا دمای هوا بطور محسوسی کاهش خواهد یافت.

با شروع فصل سرما و ورود سامانه بارشی به استان مرکزی اکیپ‌های راهداری برای کمک به کاربران جاده‌ای در سطح جاده‌ها مستقر می‌شوند.

علی زندی‌فر مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ۲۰ آذرماه طرح راهداری زمستانی استان مرکزی آغازو ۴۰۰ راهدار، ۳۲ راهدارخانه فعال و ۷ راهدارخانه سیار در محور‌های مواصلاتی استان مرکزی مستقر و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

زندی‌فر افزود: محور اراک-راهجرد، اراک ملایر، توره-بروجرد، اراک-ازنا- هندودر، شازند-ازنا، فراهان-کمیجان-قهاوند، آشتیان-تفرش-قم، اراک-خمین، خمین-الیگودرز، دلیجان- سلفچگان و غرق آباد- نوبران- دخان ۱۱ محور برف گیر استان مرکزی هستند که راهداران با برفروبی اجازه نمی‌دهند این محور‌ها مسدود شود.

انتهای پیام / ج


موج جدید بارشی وبا رش برف در محور‌های استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.