اشتغال به تحصیل 51 هزار دانش‌آموزش در ناحیه یک سنندج

 رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: ناحیه یک سنندج با بیش از 51 هزار دانش‌آموز بزرگترین ناحیه آموزش و پرورش در استان است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سیدفواد حسینی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج صبح امروز در نشست نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره با جمعی از نیروهای خدمات آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک با بیش از 51 هزار دانش‌آموز بزرگترین ناحیه آموزش و پرورش در استان کردستان است.

وی ضمن اشاره به پوشش 100 درصدی کلاس اول ابتدایی در سال گذشته در ناحیه یک آموزش و پرورش سنندج، افزود: در بررسی‌ها این افتخار نصیب ما شد که در بین تمام نواحی رتبه اول و در حوزه آموزش متوسطه در گروه‌های آموزشی در هنرستان‌ها و غیره نیز رتبه اول را کسب کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج بیان کرد: در برخی رشته‌ها مانند مسابقات هنرستانی با برنامه‌ریزی درستی که صورت گرفت، برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش سنندج، با کسب سه مدال طلا رتبه نخست کشوری را بدست آوردیم.

 رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت:جدای از کسب ۳۸ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی هنری، رتبه اول رشته نانو را نیز به خود اختصاص داده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک از لحاظ فضای آموزشی از شرایط نامطلوبی به سر می‌بریم، گفت: سرانه آموزشی در این ناحیه کمتر از میانگین استان کردستان است به گونه‌ای که سرانه آموزشی در این ناحیه حدود 3 مترمربع بوده و این به واسطه مناطق حاشیه است.

وی اذعان داشت: حدود ۳ هزار دانش‌آموزان جدید در مدارس ناحیه یک سنندج ثبت‌نام کرده‌اند که وجود حاشیه شهر و افزایش جمعیت در این مناطق از دلایل این موضوع است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج کمبود نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش ناحیه یک عنوان کرد و اظهار داشت: نیروهای خدماتی هما با وجود تمام تلاش‌ها و خدمات، در طول 10 سال گذشته تاکنون یک ریال اضافه‌کار نگرفته‌اند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اظهار کرد: در حال حاضر در خوشبینانه‌ترین حالت، این ناحیه آموزشی براساس چارت اداری 140 نیروی خدماتی کم دارد که این کمبود نیرو موجب فشار کاری بیشتر به سایر همکاران این حوزه شده است.

انتهای پیام/د م

کسب 38 رتبه در مسابقات فرهنگی و هنری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.