«سامانه بارشی» در راه است

برف از چهار طرف خود را به دروازه های مهاباد رسانده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، کارشناس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت:توده بارشی فعال از دیروز به منطقه وارد شده و فعالیت خود را در شهرهای جنوب استان به صورت برف و باران آغاز کرد.

دباغ ساز افزود:این سامانه در برخی مناطق سبب رعد و برق،وزش باد شدید و کاهش دما شده و از اواخر وقت امروز دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه از شب گذشته بارش ها در مهاباد به صورت باران آغاز شده گفت:در روستاهای بالادست از جمله بخش خلیفان و مسیرهای کوهستانی منتهی به سردشت ،بارش شدید برف تردد را مشکل کرده است.

دباغ ساز اظهار کرد: مسیر برفگیر برهان به بوکان هم پوشیده از برف است و کولاک در این منطقه ادامه دارد.

کارشناس ادراه هواشناسی مهاباد همچنین گفت:دمای فعلی مهاباد  5 درجه بالای صفر است که در شبانه روز گذشته بین حداکثر 12 و حداقل 2 درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد ایستگاه های این اداره در شبانه روز گذشته میزان بارندگی ها را در مهاباد 15 میلی متر،اشنویه 27 میلی متر ، پیرانشهر 25 میلی متر ،سردشت 23 میلی متر و بوکان را 13 میلی متر  ثبت کرده اند .

در همین حال پلیس راه و اداره کل راهداری آذربایجان غربی از رانندگان خواستند در مسیرهای پر رفت و آمد و همچنین برفگیر استان از جمله گردنه زمزیران و جواله ره شان سردشت،جاده برهان مسیر مهاباد به بوکان و مائین بلاغ شهرستان  تکاب ؛ با احتیاط رانندگی کنند و وسایل گرمایشی لازم به همراه داشته باشند .

 انتهای پیام/خ

 کاهش دما در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.