رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد:

لزوم راه‌اندازی کمپین بهداشت دهان و دندان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دندان‌پزشکان غیر از بحث‌های تخصصی به فکر راه‌اندازی یک کمپین بهداشت دهان و دندان باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره چنگیز  امروز در سومین سمپوزیوم بین‌المللی اندودانتیست‌های ایران اظهار کرد: ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت پیامبر(ع) و امام صادق(ع)، به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همه مهمانانی که از شهر‌های دیگر به اصفهان آمده‌اند خوش آمد می‌گویم.

وی افزود: آرزوی غیر معقولی است اما امیدوارم سطح بهداشت دهان و دندان به اندازه‌ای رشد کند که به نیمی از دانشکده‌های دندانپزشکی دیگر نیازی نباشد؛ هم‌چنین امیدوارم در نسل‌های آینده نیازی به رشته ریشه‌درمانی دندان نباشد و متخصصان این حوزه بیکار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: زمانی که صحبت از گسترش برخی رشته‌ها می‌شود به آن افتخار می‌کنیم اما آن روی سکه این است که چرا باید وضعیت پیشگیری و بهداشت دهان و دندان نا‌مناسب باشد که به خدمات پیشرفته نیاز باشد.

وی تصریح کرد: اکثر مردم با متخصصان ریشه‌درمانی دندان سر و کار خواهند داشت اما خدمت اصلی جامعه دندانپزشکی ایجاد نهضت عمومی پیشگیری و ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان است و به نفع سلامت عمومی جامعه و کاهش بیماری‌های غیر‌واگیر خواهد بود.

چنگیز در پایان خاطر‌نشان کرد: دعوت می‌کنم دندان‌پزشکان غیر از بحث‌های تخصصی به فکر راه‌اندازی یک کمپین بهداشت دهان و دندان باشند و به موازات اقدامات وزارت بهداشت همه مطب‌ها به این کمپین بپیوندند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری سومین سمپوزیوم بین‌المللی اندودانتیست‌های ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.