سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان

اصفهان پیشتاز اهدای کتاب در کشور

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: اصفهان در زمینه اهدای کتاب توسط مردم نسبت به دیگر استان‌های کشور پیشتاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر هلاکویی امروز در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصفهان در زمینه اهدای کتاب توسط مردم نسبت به دیگر استان‌های کشور پیشتاز است، اظهار کرد: در استان اصفهان 296 کتابخانه وجود دارد و از این نظر بیشترین کتابخانه‌های کشور در این استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 90 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است، افزود: از مجموع کتابخانه‌های استان 180 باب کتابخانه نهادی، 112 باب کتابخانه مشارکتی و 4 باب کتابخانه مستقل هستند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در کتابخانه‌های استان اصفهان 3 میلیون و 200 هزار جلد کتاب وجود دارد که از این تعداد 183 هزار جلد در سال 95 و 30 هزار جلد در سال 96 از سوی مردم اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 100 هزار جلد نشریه در 149 عنوان به کتابخانه‌های استان ارسال شده است، بیان داشت: در حال حاضر 200 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند که شمار اعضای کتابخانه‌های استان از هفته کتاب سال 95 تا مدت مشابه در سال جاری 70 درصد افزایش داشته است.

هلاکویی با اشاره به اجرای طرح کتاب‌خوان در استان اصفهان، اذعان کرد: این طرح با هدف معرفی و به اشتراک‌گذاری منابع خوانده شده اجرایی و در گسترش کتاب‌خوانی بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اهدای 90 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان در سال گذشته، متذکر شد: مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین روش‌های اهدای کتاب به کتابخانه‌ها است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در پایان با اشاره به طرح رونمایی از آثار نویسندگان شهرستان شهرضا در هفته کتاب، خاطرنشان کرد: این طرح یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های استان بود که به علت کثرت نویسندگان شهرضایی در قالب برنامه فروغ صبح دانایی (2) و از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا در این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار