با مخترعین ایرانی؛

صعود ایران در رده بندی جهانی همراه با سامانه مدیریت مجلات علمی کشور

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌ای برای مدیریت مجلات علمی کشور شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش‌ بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند‌ و با اختراعات‌ روزمره جوانان نخبه‌ در این شرکت‌ها و همچنین‌ به واسطه طرح‌های مبتنی‌ بر دانش سبب‌ رشد‌ و پیشرفت‌ کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی‌ محصولات دانش‌بنیانی بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

تعداد مقالات علمی و همچنین موضوع و مفاهیم آنها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا بر اساس آنها میزان پیشرفت علمی یک کشور مشخص می‌شود. یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌ مدیریت مجلات علمی کشور شده است.

 اهمیت نشریات علمی در رده بندی جهانی

مدیر این شرکت در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سامانه اظهار کرد: هرساله هزاران مجله علمی در کشور تولید می‌شوند و مبنای این مجلات را مقالات ISI تشکیل می‌دهند و از این جهت اهمیت بسیاری دارند.

وی ادامه داد: با وجود تعداد زیاد مجلات منتشره در کشور، اما آنها مدیریت نمی‌شدند یعنی افرادی که آنها را منتشر می‌کردند به دنبال این نبودند که مجله خود را در دسترس همگان قرار دهند، بسیاری از سردبیران نمی‌دانند مقالات ISI از دل همین نشریات علمی است که بیرون می‌آید و به همین دلیل هم تلاشی برای جهانی شدن مجلات خود نمی‌کنند.اما امروز این سامانه برای رفع نواقص کار آنها تولید شده است .

این مدیر در خصوص چگونگی عملکرد این سامانه تصریح کرد: کاری که این سامانه انجام می‌دهد این است که مجلات را جهانی می‌کند یعنی بر اساس معیار‌هایی خاص آنها را در دسترس همه مردم دنیا قرار می‌دهد و از این طریق تمام مردم دنیا می‌توانند مقالات و نشریه های کشورمان را بخوانند.

وی  یادآور شد: در حال حاضر همراه با این سامانه بسیاری از نشریات در رده بندی جهانی قرار گرفته اند و مقالات نوشته شده در آنها بسیار شناخته شده هستند، همرا با با این سامانه مقالات دیده و خوانده می‌شوند و به طور قطع سبب بالا رفتن رتبه ایران در رده بندی جهانی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
ان شاالله
آخرین اخبار