نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی؛

سهم استان اردبیل از تسهیلات برای اشتغالزایی 3 درصد است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان اردبیل از تسهیلات برای اشتغالزایی حدود 3 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: 1.5 میلیارد دلار تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر به تصویب مجلس رسیده است که سهم استانی آن حدود سه درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۳ درصد سهم استانی از این طرح بیش از درصد جمعیت شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در استان است افزود: این طرح می‌تواند در افزایش میزان اشتغال در سطح استان بسیار موثر باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخیرا قانونی در مجلس مورد بررسی و در نهایت مورد تصویب قرار گرفت که طی آن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صورت جذب در مراکز بخش خصوصی بیمه آنها به مدت ۲ سال توسط دولت پرداخت می‌شود که این طرح گام مهمی در جذب نیروهای تحصیلکرده در کشور خواهد بود.

فیضی بیان کرد: نقش دانشجویان در زمینه توسعه کشور بسیار حیاتی و محوری است و دانشجویان باید به این نقش حیاتی خود در جامعه توجه ویژ‌های داشته باشند تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور مستلزم آموزش و بلوغ حاصل از آن است ادامه داد: دانشجویان باید با عملیاتی و اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌های علمی خود سعی در خارج کردن کشور و جامعه از وضعیت فعلی داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه نشان می‌دهد که نقش علم در ثروت آفرینی در جوامع کمتر توسعه یافته نقش پایینی دارد که باید برای این وضعیت در کشور تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/ح

تصویب 1.5 میلیارد دلار تسهیلات برای اشتغالزایی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.