قهرمانی نیم فصل پرسپولیس با ثبت رکورد جاودانه

سرخپوشان پایتخت علاوه بر قهرمانی نیم فصل رکورد‌های را به نام خود ثبت کردند.

قهرمانی نیم فصل پرسپولیس با ثبت رکورد جاودانهبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیم فصل اول لیگ هفدهم فوتبال روز دوشنبه هفته آینده برای پرسپولیس با برگزاری بازی عقب افتاده برابر صنعت نفت آبادان به پایان می رسد اما از حالا سرخپوشان پایتخت قهرمان نیم فصل شدند.

سرخپوشان پایتخت از 14 بازی گذشته موفق به کسب 33 امتیاز شدند و اگر بازی با صنعت نفت آبادان هم با پیروزی پشت سر بگذرانند علاوه بر قهرمانی در نیم فصل رکورد بی نظیری را از خود به جای می گذرانند. 

به طور حتم برانکو و شاگردانش به دنبال ثبت رکورد در لیگ برتر نیستند اما آن قدر با قدرت برابر حریفان خود در نیم فصل اول ظاهر شدند که ترین های لیگ برتر را به خود اختصاص دادند. 

تا کنون پرسپولیس از هر بازی 2/3 امتیاز کسب کرده است و اگر به همین منوال پیش برود 2،3 هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمان می شود. کارنامه پرسپولیس در نیم فصل اول بیانگر خیلی از موضوعات است. تیمی که توانسته از 14 بازی 10 پیروزی، 3 تساوی و تنها یک شکست بدست آورد مشخص است که برای قهرمانی برنامه مشخصی دارد. 

25 گل زده در 14 بازی یعنی تقریبا 1/7 گل در هر بازی پرسپولیس به ثمر رسانده است. در تیم برانکو بازیکن جایگاهی ندارد و توانایی فردی شاگردان او در اولویت های سوم و چهارم قار دارد. برانکو از پرسپولیس تیمی ساخته است که هواداران هر لحظه بازی شاهد تغییر تاکنیک تیم محبوب خود هستند و به همین جهت است که کمتر مربی می تواند دست برانکو را بخواند. 

نبود طارمی در نیم فصل اول به چشم نیامد و علیپور و منشا به خوبی در غیاب مهاجم محروم پرسپولیس گلزنی کردند. در فصل های گذشته علیپور فضا سازی می کرد تا دو فصل طارمی آقای گل شود اما در حال حاضر وظیفه فضا سازی به منشا سپرده شده است تا علیپور با 8 گل زده به همراه قاضی آقای گل لیگ برتر فوتبال باشد. 

علیرضا بیرانوند در چند بازی دروازه پرسپولیس را بسته نگه داشت تا بیشترین کلین شیت را به نام خود ثبت کند. همچنین دریافت 6 گل در 14 بازی بهترین خط دفاع را از آن پرسپولیس کرده است. همه این آمار بیانگر این موضوع است که مهاجمان و مدافعان پرسپولیس به خوبی وظیفه خود را انجام دادند.

پرسپولیس 6 بازی گل نخورده است و دریافت گل کمتر تفکر فوتبال روز دنیاست چرا که کی روش هم تیمش کم گل می خورد و تیم شفر هم نزدیک به 500 دقیقه است که تیمش گل نخورده است. تفکرات روز برانکو در خط دفاع قابل مشاهده است. برانکو با شناختی که از فوتبال ایران دارد تیمش را هر هفته پرقدرت تر روانه زمین مسابقه می کند. در نیم فصل اول تیمی توان مقابله برابر پرسپولیس را نداشت و این برانکو بود که توانست افتخار در لیگ برتر کسب کند. 

پارس جنوبی تا نیمه های راه شانه به شانه پرسپولیس جلو آمد اما  با شکستی که برابر سرخپوشان پایتخت متحمل شد کمی از ارتش سرخ فاصله گرفته است. 

تیم های فولاد، سایپا و پیکان هم حریفان گلو گیری برای پرسپولیس نبودند. هر چند شاگردان جلالی تنها شکست ارتش سرخ را رقم زدند اما در مجموع نتوانستند با سرخپوشان پایتخت رقابت کنند. 

پرسپولیس با امتیازاتی که جمع کرده است حاشیه امنیت خوبی برابر  رقبای خود دارد و همین موضوع باعث شده است که خیال برانکو و هواداران را در نیم فصل دوم  راحت کند و این تیم بدون دغدغه به سمت قهرمانی قدم بردارد. 

برای قهرمانی در نیم فصل دوم  هر چند جامی نمی دهند اما با رکوردی که برانکو و شاگردانش کسب کردند در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسید. 

پرسپولیس نیم فصل اول سال گذشته را با 32 امتیاز به پایان رساند اما این فصل با یک بازی کمتر 33 امتیاز کسب کرده است که رکورد فصل گذشته خود را هم شکسته است. 

تجربه و سابقه نشان داده است که نیم فصل دوم رقابتهای نفس گیر تری را شاهد خواهیم بود چرا که تیم های بالای جدولی برای قهرمانی، تیم های میانه جدول برای کسب سهمیه و تیم های پایین جدولی برای بقا در لیگ تلاش می کنند و امتیاز گرفتن به مراتب سخت تر از نیم فصل اول است. 

با این حال به نظر می رسد با روندی که تیم ها گرفتند استقلال خود را به بالای جدول نزدیک کند چون با شفر امتیازات خوبی کسب کرده است و با روندصعودی که در پیش گرفته حریف سرسختی برای پرسپولیس خواهد بود. 

سابقه لیگ نشان داده است موتور تیم های قلعه نویی دیر روشن می شود و ذوب آهن هم باید از تیم های مدعی بدانیم که نیم فصل دوم بازی های بهتری به نمایش می گذارد. پارس جنوبی جم و فولاد هم از مدعیان کسب سهمیه هستند و هیچ بعید نیست که سهمیه آسیایی بگیرند چون امتیازات خوبی بدست آوردند. 

با این حال خوشحالیم که نیم فصل دوم جذاب تری پیش رو داریم و رویداد جام جهانی باعث می شود که بازیکنان برای قرار گرفتن در لیست کی روش بیشتر هنر نمایی کنند تا لیگ جذابتری را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/ 

عملکرد درخشان پرسپولیس در نیم فصل اول 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
ما قهرمانیم
آخرین اخبار