سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

دانشجویان در رشد و بالندگی جامعه، پیشرو و راهنمای دیگر اقشار هستند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشجویان با حضور فعال خود در همه صحنه‌ها نقش موثری در رشد و بالندگی جامعه ایفا می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ویژه‌برنامه بزرگداشت روز دانشجو و میلاد پیامبر مهر و رحمت محمد مصطفی(ص) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)ضمن تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامی‌داشت روز دانشجو، با بیان این مطلب گفت: دانشجویان با حضور فعال خود در همه صحنه‌ها نقش موثری در رشد و بالندگی جامعه ایفا می‌کنند از این رو بی‌تفاوتی دانشجو نسبت به تحولات جامعه باعث سقوط ارزش‌ها و حساسیت آن‌ها نسبت به مسائل، رشد و بالندگی را به ارمغان می‌آورد.

احمد آذین افزود: وظیفه دانشجویان فقط مطالعه و تحصیل علم نیست بلکه دانشجو باید دغدغه‌مند بوده و با دقت مسائل جامعه خود را رصد کرده و با حضور فعال در همه صحنه‌ها به فکر هدایت و راهنمایی جامعه خود باشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت روز دانشجو به‌عنوان سرآغاز جنبش دانشجویی خاطر نشان کرد: 16 آذر ماه 1332 و فقط 4 ماه پس از کودتای ننگین و سیاه 28 مرداد، دانشجویان دانشگاه تهران به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران اعتراض کردند و سه تن از دانشجویان به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی به شهادت رسیدند و این روز سرآغازی بر حق‌طلبی، استکبار ستیزی و وطن‌پرستی دانشجویان در مقابل بیگانگان شد.

وی افزود: تهدیدگران استقلال کشور و سلطه‌طلبان از جمله آمریکا و انگلیس در طول تاریخ معاصر ایران و در حوادثی از جمله سقوط دولت ملی دکتر مصدق و ایجاد دیکتاتوری محمد رضا پهلوی، نقش فعال و موثری ایفا کردند اما در این بین مبارزه مستمر دانشجویان با استبداد، استعمار، سلطه‌گری و آمریکا ستیزی زمینه‌ساز روشنگری دیگر اقشار جامعه بود.

آذین با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجویان و جوانان در جامعه خاطرنشان کرد: حضور پرشور و شعور دانشجویان و جوانان در مبارزات پیش از انقلاب در مقابل رژیم ستم شاهی، ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس و در امتداد آن جان‌فشانی و از خودگذشتگی در مبارزه با پدیده شوم و خبیث داعش به عنوان مدافعان حرم اهل بیت(ع)، از مهمترین نقش‌آفرینی‌های جوانان پاک، انقلابی و استبداد ستیز ما است و به داشتن چنین جوانانی افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم ضمن تبریک زاد روز خجسته نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانشجو گفت: 16 آذر یادآور حماسه‌آفرینی دانشجویان استکبار ستیز دانشگاه تهران در سال 1332 است که این روز را نقطه عطفی در پدید آمدن جنبش دانشجویی در کشور بدل ساختند.

وی افزود: دانشجو قشری پیشگام و پیشرو در تمام فعالیت‌های جامعه است چون دانشجو نسبت به درد‌های جامعه حساسیت دارد و این حساسیت مانع از انفعال او می‌شود، از این‌رو است که دانشجو نمادی از پویایی، نشاط، انگیزه و عمل در عین آگاهی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سخن شهید بهشتی مبنی بر اینکه دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز ملت قضا می‌شود خاطرنشان کرد: دانشجو باید آگاه‌ترین فرد جامعه باشد و اطلاعات کاملی از اوضاع سیاسی، دینی و اجتماعی جامعه خود و مسایل روز جهان داشته باشد و اگر اینگونه نباشد جامعه متضرر می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: اگر دانشگاه به عنوان یک مبداء تحول، در حد انتظار نباشد جامعه ما نیز به حدانتظار و پیشرفت نمی‌رسد چون دانشگاه و دانشجو نماد آگاهی جامعه هستند و اگر به تاریخ معاصر ایران نگاه کنیم در راس هر حرکتی نقش دانشجویان، محور، پایه و اساس بوده است و پس از انقلاب اسلامی نیز نه تنها جنبش‌های دانشجویی منفعل نشدند بلکه در فضای بازتری به فعالیت و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداختند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار از شما دانشجویان عزیز در این مجموعه علمی و دانشگاهی این است که به عنوان فرهیختگان جامعه اسلامی، روحیه استکبار ستیزی و مطالبه‌گری را توام با بصیرت در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه و جهان، در خود پرورش دهند.

در این مراسم با شکوه که با استقبال بی‌نظیر و پرشور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) روبرو شد با مشارکت کانون فرهنگی و اجتماعی سرو امید، بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار گردید؛ اجرای برنامه‌های متنوع از جمله اجرای سرود، برگزاری مسابقه، استنداپ کمدی، سخنرانی فعالان دانشجویی و تجلیل از دانشجویان برتر در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار