استاندار فارس:

سینمای قدرتمند پیشانی بند فرهنگ یک ملت است

استاندار فارس گفت: یک سینمای قدرتمند به حدی تاثیر گذار است که آن را پیشانی‌بند فرهنگ یک ملت می‌نامند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در مراسم افتتاح مجتمع سینمایی شهر آفتاب سینما را نوعی هنر و صنعت دانست و گفت: فرهنگ و اقتصاد پیوندی ناگسستنی دارد و ماهیت امروز سینما حاصل یک سیر تاریخی است.

وی بیان کرد: سینما می‌تواند به یاری تصاویر و حرکات پیام‌هایی را به مخاطبان انتقال دهد و نیز ابزار مناسبی برای بیان دیدگاه و اندیشه‌های سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی یک کشور باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه هنرمندان با نشان دادن جهان، مسئولیت بیان ماهیت این پیوند را عهده دار هستند، تصریح کرد: هنر و اثر هنری به دلیل داشتن مفاهیم ضمنی و آزادانه اندیشیدن بهترین اقلیم برای یک هنرمند به شمار می‌رود و در این میان سینما در بین هنرمندان بیشترین ارتباط را با فرهنگ عمومی دارد.

 تبادار افزود: زبان سینما زبان تصویر است و به این دلیل می‌تواند به نقطه‌ای برسد که انبوهی از معانی را در خود داشته باشد و با غنایی بی‌نظیر پیام‌هایش را فراخور هر مخاطب انتقال دهد.

استاندار فارس با بیان اینکه سینما عناصر فرهنگ ساز بوده و استفاده از آن وسیله‌ای برای نشان دادن فرهنگ‌ها و اندیشه‌هایی که نمی‌توان با زبان روزمره بیان کرد، ادامه داد: سینما یک تریبون فرا ملی برای نمایش فرهنگ برجستگی‌های خاص و بارز هر ملتی است که با همه ارکان جامعه تعامل دارد.

وی اضافه کرد: مجتمع‌های سینمایی و کانون‌های فرهنگی می‌توانند افراد مختلف از فرهنگ‌های متفاوت را در یک فضا گرد هم آوردند و در انتقال آموزه‌های مثبت و سالم نقش آفرینی کنند، گفت: تا با استفاده از رسانه ظرفیت فرهنگی هنری و آیینی ایران را به جهان معرفی کنند.
انتهای پیام/ت

 افتتاح مجتمع سینمایی شهر آفتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار