فرماندار جم:

شهرشدن روستای بزرگ بهارستان مطالبه مردمی است

فرماندار جم گفت: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان جم شهرشدن روستای بزرگ بهارستان است.

شهرشدن روستای بزرگ بهارستان مطالبه مردمی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،فتح الله نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی شوراهای شهرستان جم با حضور نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به این که در فصل بارندگی و کوهستانی‌بودن برخی روستاها و عبور رودخانه های فصلی در درون روستاها هستیم، در ایام بارندگی ها کمیته بحران در روستاها تشکیل شود و دهیاران به همراه شوراها برای رفع مشکلات به وجود آمده در پی بارندگی‌های شدید اقدام کنند.

وی با بیان این که شوراها مورد اعتماد دولت در شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام شبانه‌روز آماده پاسخ‌گویی به شوراها، شهرداران و دهیاران شهرستان هستیم که البته شوراهای اسلامی نیز تعامل و همکاری خوبی با مسوولان دارند و همین سبب می شود مشکلات روستاها با همدلی و اتحاد بین مسوولان و شوراها رفع شود.

فرماندار جم با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اشتغال روستایی تصریح کرد: در حوزه اشتغال پایدار کارهای خوبی از سوی دولت در شهرها و روستاها در حال انجام است و ظرفیتی که دولت تدبیر و امید دارد شکل می‌دهد، دهیاران و شوراها در روستاها دقت لازم در این زمینه داشته باشند.

نوروزی با بیان این که رشد توسعه شهرستان جم به نسبت شهرستان‌های دیگر بیشتر است اضافه کرد: برای این که این رشد متوازن شکل بگیرد هیچ راهی جز اینکه سرمایه‌گذار بیاوریم تا در توسعه شهرستان به ما کمک کند، وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به کیفیت زندگی مردم تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید با عوارض آلایندگی که تخصیص یافت، شاهد تحولات بزرگی در شهرها و روستاهای این شهرستان بودیم و امروز باید به کیفیت زندگی مردم و بحث مهارت‌های زندگی در شهرها و روستاها توجه شود.

رئیس شورای اداری شهرستان جم یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان جم را شهرشدن روستای بزرگ بهارستان عنوان کرد و گفت: بهارستان واقع در بخش مرکزی جم یکی از بزرگترین روستاهای استان بوشهر است که ارتقا به شهر آن یکی از مطالبات دیرین ما است.

نوروزی  با بیان این که اگر یکجا بخواهم نمره مثبت به پالایشگاه فجر بدهم، همین جاده جم پالایشگاه ریز است، گفت: پالایشگاه در این پروژه از ما جلوتر است و صاحبان زمین باید همراهی‌شان در اجرای این پروژه بیشتر و شوراها نیز در تسریع و متقاعد‌کردن مردم کمک کنند.

فرماندار جم با بیان اینکه فاز سوم آبخیزداری با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان در جم اجرا می‌شود، تاکید کرد: ۳۷ میلیارد تومان در فاز سوم طرح آبخیزداری به مناقصه می‌رود که با این میزان اعتبار، تعهد دولت در مصوبه سفر ریاست جمهوری به طور کامل محقق می‌شود.

وی با بیان این که در بحث دو مورد عوارض آلایندگی پیگیر هستیم ادامه داد: بازنگری طرح‌های هادی به صورت سالیانه در کمیته برنامه‌ریزی مصوب می‌کنیم اما با توجه به تعداد زیاد روستاها بر اساس اولویت‌بندی بخشداران انجام می شود.

فتح الله نوروزی یاد آور شد: در بحث اسناد ثبتی روستاها اتفاقات خوبی افتاده که در حال پیگیری هستیم که بتوانیم این موضوع را به خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: راه‌های مواصلاتی شهرستان جم فاقد کیفیت خوبی و استاندارد لازم هستند و در حوزه راه مشکللات فراوانی داریم که با پیگیری و تاکیدی به این موضوع، راه‌های شهرستان جم جز مطالبات استان بوشهر شده است.

نوروزی با بیان اینکه ۶.۸ میلیارد تومان برای آسفالت راه سرچشمه اختصاص یافت، یادآور شد: جاده سرچشمه، که الان مطرح است در سال گذشته با پیگیری‌هایی که به همراه نماینده مردم جم در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم، سبب شد تا پیمانکار مشخص شود.

وی ادامه داد: در سفر معاون وزیر راه به شهرستان جم، مجدد موضوع مورد تاکید واقع شد و البته در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در سرچشمه انجام شده و امیدواریم بحث آسفالت راه  هم زودتر انجام شود.

نوروزی بیان کرد: راه جم به فیروزآباد هم پیگیری‌هایی داشته‌ایم که امیدواریم این را هم بتوانیم استاندارسازی کنیم و از زمانی که به عنوان اولویت شهرستان مطرح شده تا الان سه بازدید داشته‌ایم، اولین نامه‌ای که به استاندار زدیم همین راه‌های مواصلاتی برای پیگیری موضوع بود.

فرماندار شهرستان جم به احداث 120 کلاس درس در این شهرستان اشاره کرد و گفت: وضعیت فضای آموزشی در شهرستان را خیلی بهتر کرده‌ایم و دولت تدبیر و امید این افتخار را دارد که ۱۲۰ کلاس درس را با همراهی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تمام کرده یا در حال اتمام و یا آغاز عملیات اجرایی است.

نوروزی با بیان اینکه برق روستای طاقو در پروژه برق هفت‌چاه انجام می‌شود، یادآور شد: حق روستای غربه ، برق‌دار شدن است که پیگیری‌هایی از طریق برق روستایی کشور انجام داده‌ایم که قرار است بازدیدی هم از روستا داشته باشند.

انتهای پیام/پ

شهرشدن روستای  بهارستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.