تلخ و شیرین جام های جهانی با برزیل

تیم ملی برزیل قصد دارد ششمین قهرمانی خود را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بدست آورد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛تیم ملی فوتبال برزیل در گروه E جام جهانی روسیه با تیم های سوئیس، کارستاریکا و صربستان همگروه است. 

برزیل موفق ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام جهانی فوتبال با 5 قهرمانی در سال های 2002،1994،1970،1962،1958 بوده است. همچنین برزیل موفق ترین تیم در جام کنفدراسیون ها با 4 بار قهرمانی است. 

برزیل با 20 بار حضور در جام جهانی تنها تیم ملی است که در تمامی جام های جهانی بدون هیچ غیبتی حضور داشته است. 

برزیلی ها در جام جهانی 1950 و 1998 دو نایب قهرمانی بدست آوردند. آنها در سال 1950 میزبان بازی های جام جهانی بودند که در بازی فینال برابر اروگوئه در حالی که مردم برزیل از قهرمانی تیم خود مطمئن بودند و ترانه پیروزی ملی را سروده و آماده پخش کردند اما این آهنگ بعد از پایان این بازی شنیده نشد. 

تیم برزیل در ابتدای دقایق نیمه دوم دروازه اروگوئه را گشود اما در ادامه پذیرای 2 گل شد تا در پایان این دیدار به جز مارش عزا آهنگ دیگری شنیده نشود. 205 هزار تماشاگر برای این نتیجه غیر منتظره در ورزشگاه ماراکانا اشک ریختند. 

این تیم در سال 1998 فرانسه هم با شکست برابر میزبان این رقابت ها به نایب قهرمانی جام جهانی دست یافت. 

برزیل در جام جهانی 1978،1938به مقام سوم جام جهانی دست یافت. جام جهانی 1938 در فرانسه برگزار شد و تیم برزیل بعد از تیم های ایتالیا و مجارستان رتبه سوم این رقابتها را بدست آورد. 

مربی برزیل در نیمه نهایی جام جهانی 1938 مرتکب اشتباه شد و به بهترین بازیکنان تیم خود استراحت داد زیرا برزیل را یک پای فینال می دانست اما این دیدار با نتیجه 2 بر 1 به سود ایتالیا پایان یافت. در نهایت برزیل در دیدار رده بندی توانست از سد سوئد عبور کند و به مقام سوم نائل شود. 

جام جهانی 1978 به میزبانی آرژانتین برگزار شد و تیم برزیل در این رقابتها توانست بعد از آرژانتین و هلند مقام سوم را کسب کند. برزیل در دیدار رده بندی با نتیجه 2 بر یک مقابل ایتالیا به پیروزی رسید و رتبه سوم این دوره از جام جهانی را بدست آورد. 

همچنین برزیل در جام های  جهانی 1974 و 2014 مقام چهارم را کسب کرد. جام جهانی فوتبال 1974 مصادف با  دهمین دوره جام جهانی در کشور آلمان غربی برگزار شد. در این دوره از رقابتها برزیل با شکست برابر لهستان در دیدار رده بندی بعد از کشورهای آلمان غربی، هلند و لهستان مقام چهارمی را بدست آورد. 

جام جهانی 2014 در برزیل برگزار شد و کشور میزبان در این رقابت ها به مقام چهارم دست یافت. 

برزیل در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 با نتیجه 7 بر یک شکست سنگینی برابر آلمان متحمل شد و نتوانست به مرحله فینال این رقابتها راه یابد. برزیلی ها در بازی رده بندی جام جهانی 2014 هم از هلند با نتیجه 3 بر صفر شکست خوردند و به مقام چهارم بسنده کردند. 

به هر حال برزیل در جام جهانی 2014 عملکرد مناسبی نداشت و در نهایت نتوانست مقابل هواداران خود به ششمین قهرمانی در جام جهانی دست یابد. 

برزیلی ها بعد از ناکامی در جام جهانی 2014 برای دوره بعد سرمایه گذاری کردند و در نهایت آنها توانستند با پیروزی پر گل برابر پاراگوئه به جام جهانی 2018 روسیه راه یابند. شاگردان تیته با شکست پاراگوئه اولین مسافر بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال شدند. 

برزیل از مجموع 18 بازی در دوره مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 12برد،5 مساوی و یک باخت بدست آورد و با 41 امتیاز به عنوان صدرنشین به طور مستقیم به این رقابتها راه یافت. 

برزیل در آخرین رتبه فیفا در اکتبر 2017 در رتبه دوم قرار گرفت و در نهایت در سید یک جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفت. 

قناری کوچک، سلاطین سامبا، سلسائو، سبز و زردها و ستون طلا لقب های برزیل هستند. تیته سرمربی برزیل جایگزین دونگا در این تیم شده است. 

نیمار بازیکن پاری سن ژرمن کاپیتان تیم ملی برزیل است. کافو با 142 بازی ملی بیشترین بازی ملی برای سلسائو دارد. پله هم با77 گل بیشترین گل ملی را در اختیار دارد. 

برزیل در سال های 2007-1993و 2010-2009 با کسب رنکینگ یک برترین رده در فیفا را بدست آورده است. این تیم در ژوئن 2013 با رنکینگ 18 پایین ترین رده در فیفا را کسب کرد. 

رنگ لباس برزیل، زرد است، همچنین تیم ملی برزیل در نخستین بازی ملی خود با نتیجه 3 بر صفر برابر آرژانتین شکست خورد. برد 14 بر صفر برابر نیکاراگوئه بهترین پیروزی تیم ملی برزیل است. باخت 7 بر یک برابر آلمان و شکست 6 بر صفر برابر اروگوئه بدترین شکست های تیم ملی برزیل محسوب می شوند. 

تیم ملی برزیل امسال برای بیست و یکمین بار در جام جهانی شرکت می کند و امیدوار است ششمین قهرمانی را در این رقابتها در روسیه بدست آورد. 

انتهای پیام/ 

آشنایی با پرافتخارترین تیم ملی در جام جهانی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.